dinsdag, oktober 26, 2004

Het is toch godgeklaagd

Hoe moet ne mens nu nog boeken verkopen in dit apenland ? Door kwaliteit af te leveren of door bekend te zijn? Wel, het zal wel een stukje van beiden zijn, maar wat zeker een garantie is, is bekend zijn.
Op De Laatste Show vanavond: Jef Vermassen. Iedereen kent hem. Schrijft een boek over moordenaars en wat gebeurt er: 12.000 exemplaren op 3 dagen verkocht. 10.000 herdruk, al 7.000 verkocht voor ze in de boekhandel liggen. En is het goed? Wellicht wel, daar wil ik geen uitspraak over doen. Maar waarom verkoopt het? Omdat het Jef Vermassen is en omdat mensen geinteresseerd zijn in moord en overspel.
Ik weet wat ik ga doen: ik ga een boek schrijven over de buitenechtelijke zoon van Koning Boudewijn, die een moord gepleegd heeft en overspel gepleegd heeft met de dochter van de paus.
Wedden dat dit verkoopt! ;-)
Maar ik zal anderzijds me maar niet verlagen tot dat soort praktijken en mijn queeste naar het schrijven van een goed boek maar gewoon verder zetten zeker?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: