donderdag, augustus 12, 2004

Een nieuw record...

Ik ben erin geslaagd om mijn verbruik op te drijven tot 74 liter per 100 km. Straf hé. En neen, dat is niet met een dertigtonner, maar met een Ford Galaxy. En neen, dat is niet gemiddeld over 100 KM, maar dat is een momentopname. Bij het oversteken van een gevaarlijk kruispunt in Keerbergen. Waar ik een verhoogd kruispunt moet overrijden om dat kruispunt over te geraken en je niet al te veel ziet naar links of rechts. Dus geef ik daar altijd redelijk gas en ben ik dus tot 74 liter geraakt. Niet dat ik het daarom doe hoor, integendeel, ik probeer zo rustig en verantwoord mogelijk te rijden, want mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 7 liter. Gaat soms zelfs tot 6, soms zelfs iets lager, maar met zo'n een paar keer vertrekken gaat dat gemiddelde wel sterk de hoogte in.
De wagen van Els daarentegen, dat is pas een zuinig beestje. Een Skoda Fabia met een 1.9 SDI motor van Audi-VW. We zijn daarmee naar zee gereden, twee volwassenen en één kind, volgestouwd met bagage, over de autosnelweg, en nog maar zo'n 4,5 liter verbruiken. Echt niet veel.
Goed voor het milieu en de portemonnee. Wat kan het leven toch goed zijn :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: