maandag, maart 29, 2004

Vercorin - Champoussin

Vercorin - Champoussin

Ik bedenk net dat ik eigenlijk nog niet veel gezegd heb over onze trip naar Zwitserland. We zijn verdorie al bijna een week terug. Enfin, here goes :
Donderdagavond met een karavaan van Scarlet, Telenet, Besite, ex-Scarlet/ex-Proximus/Scarlet mensen vertrokken richting Vercorin waar heer Vorkmans zo goed was om ons twee nachten in het familiale appartement te verwelkomen. Dank u, heer Vorkmans :-)
Alwaar we rond 1 uur toekwamen als ik me goed herinner, en ons uiteraard direct overgaven aan de drank. ;-)
Volgende ochtend - na een bezoek aan de bank, kruidenier, bakker - genoten van een uitgebreid ontbijt, waarna er richting skipiste getrokken werd. Jawel, die beruchte skipiste alwaar ondergetekende na toch wel zo'n twee uur snowboarden vakkundig van zijn sokken geskied werd en op zijn beide polsen terecht kwam. Waarvan de rechtse het meeste pijn deed, zoveel dat ik dacht dat ie over was. Maar aangezien even later de ergste pijn wel weer wegtrok, werd dat idee opgeborgen. Ook toen ik zo'n tien minuten later opnieuw op dezelfde reeds pijnlijke gewrichten terecht kwam, dacht ik dat het wel zou meevallen.
Maar aangezien de pols toch wel begon op te zwellen, heb ik voor die dag de pijp aan Maarten gegeven en ben ik met de lift naar beneden gegaan, alwaar ondertussen twee barmhartige samaritanen gearriveerd waren met de verloren zoon uit Avoriaz en de enige vrouw in het gezelschap (maar ze telt voor 10 zodat ze toch het overwicht had ;-) zich over mijn pols ontfermde.
Maar ondanks haar zacht en verzorgende handen en zalf bleef de pijn toch wel omnivalent aanwezig.
Soit, ik ga niet alle details vertellen, maar de pols is gebeterd, maar de pijn is nooit helemaal weggegaan, met het ondertussen gekende gevolg. Na vijf dagen snowboarden en twee dagen werken zonder bescherming is hij dan toch in de plaaster gelegd, en ik ben dat harde stuk stof aan mijn arm al meer dan bui, maar ja, niets aan te doen.
Die avond zijn we echter kaasfondue gaan eten, wat heel lekker was. Waarna - na een korte tussenstop op een schitterend uitzichtpunt in Vercorin op het dal en omgeving by night - op het appartement het gezellig samenzijn werd verdergezet en we de volgende ochtend richting Champoussin getrokken zijn. En wat we daar gedaan hebben, vertel ik later nog wel even.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: