woensdag, juni 01, 2005

Nen bak bier verdiend

Jawel, ik heb een bak bier verdiend. Te betalen door mijn jongste broer. En waarom? Wel, omdat ik erin geslaagd ben zijn digitale videocasettes over te zetten op harddisk (en daarna op DVD), zonder geconfronteerd te worden met ofwel de limiet van max 20 minuten in één file (zoals bepaalde programma's doen) ofwel verplicht te worden van het in WMV formaat te capturen en bijgevolg niet op de DVD te kunnen zetten omdat Ulead DVD movie Factory dat formaat niet ondersteunt.
Het was effe zoeken, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Om één of andere vreemde reden weigerde Ulead DVD movie factory om de capture te starten en crashte die elke keer. Wellicht een conflict met andere capture programma's (altijd een slecht idee), maar hij deed het op verschillende computers. Vreemd.
Maar Microsoft heeft de redding gebracht. Windows movie maker is er zonder problemen in geslaagd om 1 uur digitale video om te zetten in zo'n 13 Gig aan .avi file. Die dan door Ulead DVD Movie Factory omgezet werd in opnieuw 1 uur film op DVD (en slechts 3.6 GB).
En dus is mijn dierbare jongste broer mijn 1 bak bier schuldig. En het mag ook Leffe zijn ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: