maandag, juni 27, 2005

Een deugddoend maar zwaar weekend...

Vrijdagavond begonnen met een stapje in de wereld te zetten in Mechelen. Eerst lekker en uitgebreid gaan eten in de Passade. Heel lekker, moet gezegd. En warm. Alleen soms wat veel lawaai van de grote baan aan de linkerkant en de spoorweg aan de rechterkant, maar daar gaan we niet over klagen hé.
Dan naar den drink van de Jan in de Boeskammerjee (of zo iets ;-), die 30 geworden was. Heel leuk, maar ongelooflijk warm. In stond te zwemmen in mijn schoenen.
Zaterdag: druk, druk, druk. Eerst nog wat boodschappen gaan doen, voorbereidingen treffen voor de BBQ en dan namiddag den BBQ. De jaarlijkse BBQ van Vivace. Eén van de koren van Els die elk jaar voor haar leden een BBQ geeft aan de Kwacht. Was wederom heel leuk, en warm, man man man. Ik was zoals elk jaar de bakker van dienst, en ben zelf ook half gebakken. Maar de grote hoeveelheden lekkere wijn die Stafke geschonken had ter ere van zijn pensionering (waarvoor we een lied gemaakt hadden, met ondergetekende als tekstschrijver van dienst ;-), maakten dat allemaal goed.
Alleen viel dat zondagochtend een beetje tegen. Ik had het moeten weten, ik had de poten van mijn bed moeten vastbinden voor ik vertrok, maar toen was het te laat. Enfin, het heeft al ooit erger gedraaid, maar al bij al viel het nog mee.
De wandeling zondagochtend naar de Kwacht, wegens auto achter gelaten wegens te weinig bloed in mijn alcohol deed wel deugd.
En dan was het de beurt aan onze Bram: schoolfeest in de GBS Heultje. Alle kleuters en leerlingen van de lagere school zetten - onder een blakende hemel en brandende zon - hun beste beentje voor. En in het geval van de Bram was dat letterlijk, aangezien zij de sirtaki dansten. Mooi, echt mooi. Goe gedaan.
En dan, na al die optredens, samen met nog wat optredens van lokale verenigingen was het tijd voor: uiteraard, nen BBQ. Met een paar glaasjes wijn, en ik moet het zeggen, hij was niet zo lekker als die van Staf, maar wel lekker genoeg om de laatste restjes kater weg te spoelen.
Zodat ik weer helemaal fris was tegen de avond :-)
En dan ben ik nog maar effe de tuin in gedoken. De strijd met het onkruid aangegaan. Ik moet zeggen. Het ziet er weer allemaal een beetje toonbaarder uit. Eén voordeel van de droogte is wle dat ook het onkruid niet hard groeit, maar toch nog altijd harder dan het gazon. Maar het kan er weer effe tegen.
En ik heb een fantastisch weekend gehad.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: