woensdag, juni 01, 2005

Een moeilijke keuze...

Ik wil me al een heel tijdje een PDA aanschaffen. Je weet wel, zo'n klein ding met een agenda, dat je overal kan meesleuren en dat constant ligt te piepen als je weer eens iets vergeten bent, of dringend in een meeting moet zijn. Een rotding dus eigenlijk, maar ja, ik ben een gadget freak hé. ;-)
De keuze is al beperkt tot twee toestellen.
Mijn eerste keuze was de HP Ipaq rx317. Een prachtig ding, vol features, alles erop en eraan. Maar als ik dat koop, moet ik er eigenlijk ook nog een deftige SD kaart van pakweg 1 gig bijkopen. Waardoor de prijs weer met een kleine 100 euro stijgt
Tweede keuze (lichtjes onder invloed van Highfly ;-): De PalmOne Lifedrive. Qua features grotendeels gelijk aan de IPAQ, maar zonder camera (maar die heb ik al), maar met een harddisk van 4 Gig. Waardoor de SD kaart van 1 gig plots onbenullig lijkt, niet?
Het ene moment helt de balans over in de richting van de Ipaq, het andere moment in de richting van de LifeDrive.
Heb al een pak reviews gelezen en ze varieren nogal. De batterij van de Lifedrive gaat minder lang mee dan die van de Ipaq, maar ook dat lijkt nogal mee te vallen. Is ook logisch, een harddisk verbruikt nu eenmaal meer dan een SD kaartje.
Maar ik denk dat het toch de LifeDrive gaat worden. Super handig op vakantie. Effe SD kaartje uit fototoestel in Lifedrive, fotootje op HD en rustig verder fotootjes nemen. MP3 spelertje bij de hand, foto's a volonté, filmpje spelen, alle bestanden die je nodig hebt bij de hand. Leuk toch, niet?
Iemand nog een goed advies om te geven? Niet dat ik daarom zal luisteren hoor, maar je weet maar nooit ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: