zondag, december 25, 2005

En u dacht dat Parijs de lichtstad was?

Wel, dan heeft u het verkeerd! Want niet Parijs is dezer dagen de lichtstad, maar wel Hulshout. Jaja, Hulshout. Nog nooit van gehoord? Zou best kunnen, is ook maar een klein, onooglijk gehucht, naast dat andere onooglijke gehucht Heultje, maar lichten hebben ze daar in overvloed.
Allez, toch in de Ceulemansstraat in elk geval.
Amai, maandagavond zijn we er eens doorgegaan. Groot is de straat niet, in Itegem zijn er meer huizen die meedoen, maar de hoeveelheid lichten is wel immens. Ze hebben er speciale electriciteitskasten moeten zetten om al die aansluitingen te ondersteunen. Zo erg is het.
En maandag waren er zelfs twee bussen van Oelegem die kwamen kijken. Niet te doen. En het wordt elk jaar erger. Elk jaar zijn er meer en meer van dit soort - laat ik het voorzichtig lichte excessen noemen - fenomenen die opduiken. De verlichtings en electriciteitsindustrie vare er wel bij. Maar ik vraag me af waar dat gaat eindigen.
Volgens mij zijn er mensen die zich behoorlijk zeer doen om met die rage mee te kunnen doen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn hé?
Enfin, bij ons is het heel bescheiden, twee lichtjes in de buxussen naast de deur en meer zal het ook niet worden, hoe erg het ook zou opkomen in onze buurt. Al denk ik dat daar weinig gevaar voor is. Maar je weet het nooit hé ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: