maandag, september 20, 2004

Al maar chance dat ik niet zat was....

Nog een staartje aan het ex-PI feestje van vrijdag. Bijna twee keer perte totale gedaan en in geen van beide gevallen was ik in fout (neen echt niet). Lees maar.
Tenzij u het normaal vindt dat er op de Antwerpse ring (op de ring ja, toch gelijkgesteld aan een autosnelweg, zelfs met deze werken) om 2u30 's nachts fietsers oversteken? Wel, ik vind dat niet normaal. Gelukkig had ik ze gezien en kon ik ze ontwijken, maar ik mag er niet aan denken dat ik ze overhoop zou gereden hebben. Waar zitten die mensen met hun gedachten. Dat is toch echt geen plaats om te gaan rijden.
Maar dan ging het weer goed, ik had niet te veel gedronken en kon me goed wakker houden, dus zonder problemen naar huis. Tot in Voortkapel, waar ik iets voor mij een wagen uit een straat of oprit rechts de straat zag opgereden komen. Ver genoeg voor, niets aan de hand dus, tot hij dichterbij kwam en zich gewoon een beetje draaide en zijn snuit in mijn richting zette. Met andere woorden: recht op mij afgereden kwam. En hij was al behoorlijk dicht. Ikke zover mogelijk opzij en getoeterd en toen ging hij toch terug naar zijn (of haar) rijvak. Oef, nog effe sjans gehad. Dat was het laatste voorval die nacht, want veel gerij was er niet, maar twee keer op een half uur tijd is toch een beetje veel van het goede.
Maar ons Kappeleke van de Eeuwigdurende Bijstand heeft mij gered. Dat staat naast ons huis en zorgt ervoor dat ons niets overkomt. Beter dan ne beschermengel ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: