zondag, maart 12, 2006

Zijn wij niet bedorven in Belgie?

Op National Geographice reclame gezien van Ohra, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij (tijdens een uitzending over de Kansai luchthaven in Osaka, Japan, een luchthaven die spijtig genoeg nog niet klaar was toen ik in Osaka geweest ben, in 1993, want ze ligt gewoon in de zee, maar dat geheel terzijde.)
Eén van de argumenten om voor Ohra te kiezen was: als u bij ons de zorgverzekering neemt, wordt u gegarandeerd binnen de 14 dagen geopereerd. Euh, hallo, stop, kan iemand me dat eens uitleggen? Als ik een dringende aandoening heb, ga je toch geen 14 dagen of langer wachten?
In Nederland dus blijkbaar wel. In Belgie niet. Ik denk dat we hier dus niet mogen klagen over onze gezondheidsvoorzieningen. Op dat gebied zijn we hier verdomd goed voorzien, en neen het is niet perfect, maar ik denk dat het merendeel van de wereldburgers het slechter getroffen heeft.
En zou dat nu verklaren waarom er zoveel Ollanders naar hier komen om geopereerd te worden? :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: