dinsdag, maart 07, 2006

Verdwijnende benzine stations...

Het klinkt gek, maar blijkbaar verdwijnen die effectief. Vandaag, op weg naar huis van het werk, moest ik nog gaan tanken. Heb vandaag nieuwe wagen gekregen (een buske natuurlijk ;-), en zoals dat gaat, was de tank bijna leeg. Kon nog 60 km doen, en dat is wel genoeg om thuis te geraken, maar niet genoeg om weer terug op het werk te geraken, dus het makkelijkst was om op weg naar huis te gaan tanken.
Wij moeten altijd tanken bij Jet, maar in Perk is er een Jet ongeveer op weg naar huis. Dus da's geen probleem. En gisteren morgen was ik er nog voorbij gekomen, dacht ik nog, moet gaan tanken, maar had toen geen zin. En heb ondertussen andere auto, dus was de situatie ook gewijzigd.
Soit, ikke dus in Vilvoorde van de E19, binnendoor tot in Perk City en dan richting Zemst. Waar net voor het centrum van (is het Elewijt?) een Jet aan de linkerkant ligt. Althans, dat dacht ik toch.
Ikke dus rustig aan het rijden, genietend van mijn nieuwe wagen, wetend dat de gele uithangborden van de Jet mij tijdig zouden verwittigen dat ik links af moest slaan. Tot... euh, gele borden. Waar zijn die gele borden? Sliep ik nu? Neen, toch. Ben ik daar nu gewoon voorbij gereden, zonder het te zien? Tiens, heel vreemd. Kwam voorbij de lichten en begon echt aan mezelf te twijfelen. Kom er tegenwoordig elke dag minstens één keer voorbij, dus wist ik wel dat die Jet voor de lichten lag en niet erachter, maar ik had hem niet gezien. Dan maar omgedraaid en terug gereden.
En ja, de Jet was er niet meer. Weg, verdwenen, foetsie. Damn. En gisteren was die er nog. Zeker weten.
Allez, het benzinestation was er nog, maar geen Jet meer. Maar genoeg diesel om aan een andere Jet te geraken had ik niet meer, dus ben ik maar gestopt en heb ik getankt, hopend dat ik dat ga terug krijgen. (...)
Blijkt dat dit dus sinds 1/3 een Texaco geworden is, al ben ik er 100% zeker van dat het gisteren 6/3 nog een Jet was.
Soit, probleem. Ikke andere tankplaats moeten zoeken. In het weekend is dat niet zo'n probleem, dan kom ik wel regelmatig voorbij een Jet. Maar in de week is dat een probleem. En op de Haachtsesteenweg is er nog wel eentje, maar daar kom ik nooit.
Damn. Probleem. Zal in het vervolg moeten zien dat ik altijd in het weekend tank, anders moet ik kilometers gaan rondrijden om te kunnen tanken.
Al is dat natuurlijk een luxeprobleem, maar we zijn verwend hé, nietwaar :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: