woensdag, maart 01, 2006

BMW in de sneeuw

Ik rij sinds een dikke week met ne BMW rond. Zeg dat niet om te stoefen hoor, is maar tijdelijk tot ik mijn buske heb (hopelijk binnen 2 weken). En ik moet zeggen, dat rijdt verdomd goed. Maar het is klein, veel te klein. En veel te laag om in en uit te stappen. Maar soit, hij rijdt goed.
Maar in de sneeuw is dat wel een ander paar mouwen. Vanochtend door de sneeuw naar Vilvoorde gereden. Over kleine wegetjes. Amai. Beetje veel gas geven en woeps, weg was de achterkant. Met te veel gas een straat indraaien en hupsakee, weg is die achterkant. Of als je iets te veel aan de gas komt, begint het lichtje van de antislip als zot te pinken.
Best leuk om mee te rijden, maar in de sneeuw is dat toch niet alles.
En eerlijk gezegd, zo'n wagen met veel pk's is niets voor mij. Daar rij ik veel te hard mee. Neen, geef mij maar een buske (of een bus ;-) daar ben ik heel blij mee. Dat is tenminste ruim, je zit hoger, je ziet meer en je wordt een beetje tegen jezelf beschermd :-)
Al geniet ik er nu wel van hoor om met zo'n zwarte 320D rond te toeren. Al is hij alweer een stuk minder proper al afgelopen weekend. En het zwart er dus iets minder zwart uit ziet ;-)

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja gelijk heb je, ik rijd zelf een 330ci aangepast ca 250pk en ik krijg nu al zoiets van... o jee winter in aantocht.
Maar ja in droge situaties is het gewoon the best handling car vind ik.