vrijdag, oktober 10, 2003

De Pfaffs
Het cultureel meest hoogstaande programma van het moment. De discussie tussen 'laat het gras maar groeien met z'n basketsloefkes aan' Sam Gooris met zijn Kelly over de grote van de tetten van de voorbij rijdende fietsers of overstekende vrouwelijke (en mannelijke !) voetgangers was echt wel de moeite. Ik zou zo'n discussie nog niet willen voeren als de camera's er niet bij waren, laat staan met de camera meekijkend van op de achterbank.
Maar dat den Sam ne fijnproever is, heeft hij toch wel echt bewezen door de vaas met bloemen leeg te drinken.
Neen, dan kan hij toch nog iets leren van zijn schoonvader, die weet wat ne Petrus is (natuurlijk uitgesproken zoals de heilige : NOT), maar soit, hij vond het toch wel lekker denk ik. Al durf ik betwijfelen of hij weet wat hij nu echt gedronken heeft. Zoals dat bij de meeste mensen het geval is hoor. Zet hen een fles wijn van 3 euro of van 300 euro voor, ze zullen het verschil niet merken, noch proeven. En eigenlijk doet het er ook niet toe. Als je een wijn lekker vindt, is hij goed, punt. Of hij nu ne Petrus of één of andere dure Pomerol is, als je hem niet lekker vindt, is hij niet goed. En anders wel. Zo simpel is het. Met of zonder oenoloog erbij.

En daarna nog een fantastische aflevering van Blind Date, mijn vrijdagavond kon niet meer stuk. Niet dat ik veel naar die TV kijk, neen, ik heb het te druk met het schrijven van boek 9 & 10. Want tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik niet aan 7 zat, ik was vergeten 2 kortverhalen mee te tellen. Eigenlijk ben ik nu aan verhaal 9 bezig (al zo'n 80 blz. geschreven), maar kreeg ik vanmorgen ook inspiratie voor boek 10. Waar ik ook al een heel klein stukje van geschreven heb. Ik was van plan het niet te doen en eerst nummer 9 af te werken, maar het was sterker dan mezelf.
Geen romantisch drama deze keer, noch fantasy, maar een science fiction verhaal. Ja, ik weet niet welke richting ik uit wil, dat klopt, ik wil gewoon alles eens proberen. En ik moet zeggen, het lijkt mee te vallen. Maar ik heb dan ook nog niet veel geschreven. Hier zal zeker wat meer opzoekwerk aan te pas komen, anders zal het wetenschappelijk direct door de mand vallen en dat zou ik niet willen. Alhoewel dat ook relatief is. Kunst is het goed te verpakken. Zoals ze bij Star Trek doen. Die hebben een heel eigen taal, die zeer wetenschappelijk klinkt, maar eigenlijk klinkklare onzin is. Maar wie ligt er van wakker ? Niemand toch, want het klinkt goed. Dus zal ik mijn best maar doen om het ook goed te laten klinken.

En morgen : natuurlijk weer op boekenjacht. Een paar boekhandels afrijden om te zien of mijn boek er ligt. Ik kick er op jongens, verdorie, ik kick er op. ;-)
Vandaag stond ik weer in de Passe Partout, met foto en artikel. Great. Het bevatte wel enkele foutjes, maar dat zal ik de journalist maar vergeven. Ik ben geen fan van Steven King en Dalkin, maar van Stephen King en Tolkien. Soit, doet er niet toe. En ik ben geen telecom operator bij Scarlet, maar werk bij telecom operator Scarlet. Is natuurlijk wel een schitterende promotie, direct een hele telecom operator op mijn eigen zijn. Daar kan het nieuwe management nog een punt aan zuigen, denk ik, maar het was dus niet correct ;-) Spijtig, het was zo mooi geweest, kon ik op mijn eentje de concurrentie met Belgacom en Telenet aangaan. Dat zou pas een uitdaging zijn :-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: