vrijdag, oktober 17, 2003

Klaar
Mijn nieuwe boek. Neen, niet die gaat uitgegeven worden (hopelijk), maar gewoon een nieuw verhaal. Vorige week maandag aan begonnen en nu is het er. Het verhaal is af. Natuurlijk is er nog wel wat schaaf en poetswerk aan, maar het verhaal is klaar.
Over twee mensen die een onmogelijke liefde nastreven, met talloze barričres op hun weg. En net als alles lijkt te gaan lukken, komt er iets tussen dat hen helemaal uit elkaar drijft. Komt het nog ooit goed ? Dat kan ik niet verklappen hé, da's beroepsgeheim ;-). Als hij ooit uitgegeven wordt, zullen jullie het kunnen lezen.
Ben blij dat het af is. Het is een nieuw persoonlijk record. 186 blz volschrijven op minder dan twee weken, maar dat record is nooit het doel geweest hoor. Ik kan echter niet stoppen als zo'n verhaal in mijn hoofd zit, dan moet het eruit. Willen of niet.
Wat vooral zwaar is, buiten het vermoeiende aan het uren (vooral 's nachts) schrijven, is dat ik de emoties van die mensen ook voor een groot stuk doormaak. Wat het zwaar maakt. Ik weet niet of mensen dit aan mij gemerkt hebben (enkelen wel denk ik) maar het werkt op je systeem. Het slorpt je op, vreet aan je. Maar is uiteindelijk wel heel leuk en fascinerend.
Voor mij niet direct opnieuw zo'n emotioneel boek. Neen, de volgende is een science fiction verhaal. Het idee is er al, ik kan er aan beginnen. Maar ik denk dat ik nu toch effe ga pauzeren hoor. Want dat tempo hou ik niet vol.

Is trouwens ook Boekenbeurs binnen twee weken. Daar ga ik 4 keer signeren. En de week voor de boekenbeurs nog in de Standaard in Westerlo. Dat zal ook wel genoeg zijn.
En tussendoor hopelijk nog een paar daagjes naar zee, uitwaaien, de emoties van dit verhaal laten meevoeren op de zilte zeebries, naar verre oorden, om misschien ooit weer te keren als nieuw verhaal. Wie weet.
In elk geval, ik ben blij dat het af is. Nu kan ik gaan slapen. Dromen over het koppel, en beginnen denken over raketten, planeten, ruimtetuigen en al dat soort sci-fi toestanden. Is eens iets anders hé.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: