zondag, oktober 19, 2003

Haringenbak
Weeral gaan eten. Gisterenavond met Els naar 't Schipke gaan eten (het wereldberoemde Schipke in Herenthout) voor mijn verjaardag en ons 10 jaar samenzijn. Was zeer lekker, duo van paté als voorgerecht, gegrilde zalm met gevuld tomaatje, een heerlijke saus en kroketjes als hoofdgerecht, natuurlijk met een goed glas wijn en een ijsje als dessert, maar ook zwaar. We hebben er allebei niet goed van geslapen. Of komt het door dat verdomde dieet dat we niet meer tegen zwaar eten kunnen ? Zou kunnen.
Maar subiet ga ik toch ne goeie haring eten, op de jaarlijkse haringenbak van Cum Amore uit Morkhoven, één van de twee koren waar Els dirigente van is. Om centjes in het bakje te brengen. Maar je kan ook pannekoeken krijgen, voor zij die geen haringen lusten.
Ik zou niet graag de twee bakkers van dienst nadien in huis krijgen, want ik ben er zeker van dat die uren in de wind naar haring bakken. Zijzelf zullen het waarschijnlijk niet meer ruiken, maar of ze nog haring kunnen zien, nadat ze er een paar honderd gebakken hebben, betwijfel ik ook.
Enfin, ik ben er wel zeker van dat het zal smaken nadat ik de hele tuin nog eens opgekrabd heb. Want dat was ook nodig. Voor de laatste keer dit jaar wellicht. Rust, maar nu moet ik iets anders zoeken om in beweging te blijven. Zal ik die hometrainer dan toch maar weer van onder het stof halen en proberen dagelijks mijn kilometerkes te rijden ? Best wel hé.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: