dinsdag, januari 24, 2006

Hartverscheurende keuzes...

Dat het leven niet altijd makkelijk is, dat weten we wel, maar ze maken het ne mens soms toch wel heel moeilijk hoor. Hartverscheurende keuzes stellen ze mij voor.
Platgebombardeerd word ik met aanbiedingen, de ene al aantrekkelijker dan de andere. De ene nog mooier en verleidelijker dan de andere. Hoe kan ne mens nu nog rustig en onverstoord door het leven gaan als ze zoveel prikkels naar je toe sturen, als ze je zo verscheuren.
'Netwerk stelt u voor een verscheurende keuze' was de eerste brief die ik openmaakte vandaag. Een webcam of 30% gratis. Zomaar.
'Een extraatje in 't zwart voor mijnheer Blogje?' kreeg ik daarna onder mijn ogen geduwd door den Humo. Zomaar twee badhanddoeken en washandjes. Zomaar. Voor niets. Allez,...
'Tijdelijk en strikt persoonlijk aanbod, de swingende wereld van de Jazz. Gratis bij u thuis gebracht.' blokletterde De morgen dan weer.
En dat is nog maar de oogst van één dag. Ik moet toch een zeer interessant doelpubliek zijn, want ook de Knack, de Trends, de Tijd, de Standaard, Het Laatste Nieuws en nog een paar andere tijdschriften proberen mij te verleiden met allerlei mooie aanbiedingen.
Maar... ik heb al een webcam, ik heb al badhanddoeken, en ben niet zo'n jazz liefhebber. Maar vooral: ik heb geen tijd om al die tijdschriften te lezen. Heb al al de moeite van de wereld om den Eos, Grande, Clickx en Bizz gelezen te krijgen. En de Standaard Online. Laat staan dat ik er nog bij zou nemen. Neen, dank u. Sorry, niets persoonlijks, maar het zal classement poubelle worden. :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: