zondag, januari 15, 2006

Adaptor chaos

Kent u dat gevoel? Dat u door al die adaptors de bomen niet meer ziet? Bij elk stukje electro dat u koopt komt er wel een nieuwe adaptor bij. En als het effe meezit, zelfs twee.
En als je dan een gadget freak bent zoals ik, dan is het helemaal om zeep. Ik heb nu een aparte bak gemaakt waar al die draden inzitten, maar het wordt ook een miserie om daar nog iets in terug te vinden.
Heb net een bluetooth oortje gekocht voor mijn nieuwe gsm (dat overigens al stuk is :-(, maar daar is dus een adaptor bij voor in de wagen en eentje voor op de AC. Bij mijn Palm is een adaptor voor in de wagen en eentje voor op de AC. Bij de GPS ontvangen idem. Per gsm heb je dan nog eens een aparte oplader. En ga zo maar verder.
En wees gerust. Als je ze niet goed bijhoudt, dan ga je ze gegarandeert niet vinden als je ze echt nodig hebt. Vandaar de aparte doos, die al bijna niet meer dicht gaat.
En ik heb wel wat prullaria, maar er zijn er toch die er nog meer hebben. Met nog meer kabels en adaptors en allerlei randapparatuur. Je hebt bijna een database nodig om bij te houden wat nu weer voor wat dient, en je moet alles beginnen labellen.
Zou het nu echt zo moeilijk zijn om een paar standaarden in te voeren? En van dat protectionisme af te stappen? Zou de overheid hier niet een rol in kunnen spelen, zodat de hoeveelheid adaptors die elk jaar ongebruikt weggegooid worden misschien wat zouden dalen? Maar dat is te veel gevraagd zeker?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: