zondag, mei 21, 2006

Winterse groetjes uit Heultje...

Of hoe moet ik het anders noemen. Verdorie, het is hier aan het gieten en stormen terwijl ik dit schrijf. En gisteren was het aan het bliksemen. Het enige dat nog ontbreekt, is sneeuw en ijzel. Hagel is er al geweest.
Hoe is dat nu mogelijk! Maar ja, dat is ook het typisch belgische weer hé. Waar zouden we anders over moeten klagen en zagen als we niet over het weer konden klagen?
Al zijn er wel nog wat andere dingen in dit kleine - slechts een zakdoekje grote - belgenlandje. Zoals daar zijn: het opkomende racisme. Iets wat mij zeer veel angst aanjaagt.
En elke rechtgeaarde burger is oprecht geschokt bij het zinloze geweld dat er zich vorige week in Antwerpen afspeelde. Maar laten we ook allemaal even de hand in eigen boezem steken en ons even oprecht afvragen of we soms ook eens niet vies kijken als er vreemdelingen voorbij komen. Kan iedereen in eer en geweten zeggen dat dit niet het geval is? Ik mag het hopen. Maar ik denk dat ik het antwoord ken.
Maar natuurlijk is eens vloeken op een vreemdeling niet hetzelfde als hem vermoorden. En ook de vreemdelingen zelf zijn niet onbesproken op dat gebied, want ook tussen verschillende vreemdelingen groepen spelen vaak racistische gevoelens.
Waarom kunnen we toch niet allemaal in vrede met elkaar samenleven?
Laat ons dan toch maar wat op het weer zagen hé. Dat is veel beter dan dat soort zinloos geweld.
Al zou ik toch graag een beetje beter weer hebben hoor. Om eens ne BBQ te kunnen doen, om 's avonds buiten op terras te kunnen zitten. Om bij een bezoek aan onze nieuwe buren ook buiten rustig te kunnen zitten zonder het te koud te krijgen. Al viel het straks zeker heel goed mee. En vallen onze nieuwe buren ook heel goed mee. Welkom in onze buurt. :-)
En daarbuiten? Wel, het weekend was er eentje van veel rondcrossen, en het is weer voorbij. Maar de werkweek is kort, en het volgende weekend des te langer. En daar zijn wij niet kwaad voor :-)

Blogje ',',

Geen opmerkingen: