zaterdag, oktober 01, 2005

Het meest ongelezen boek.

Origineel zijn ze bij kluun wel. Ze richten een prijs in voor het meest ongelezen boek aller tijden. 'De Kleine Vriend' van Donna Tartt is uiteindelijk met die prijs gaan lopen.
Ik herinner me nog goed hoe op de boekenbeurs vorig jaar (of is het al twee jaar geleden?) gigantische stapels van dit boek te koop lagen. En hoe dus ook gigantisch veel mensen er mee naar huis gingen. Maar wellicht heeft de omvang van het boek de mensen afgeschrikt. En wat ik ervan gehoord heb (heb het niet zelf gelezen, is dus 'hear say') zou het niet zo goed zijn als de voorganger.
Wat wellicht het verdienen van deze prijs verklaart. Zo'n boek dat enorm gehypet wordt, maar dat de hooggespannen verwachtingen niet inlost.
Al zou ik er - in alle eerlijkheid - niets op tegen hebben, mocht ik die prijs gewonnen hebben ;-) Want dat zou betekenen dat mijn boeken ook gigantisch veel verkocht zouden hebben en er toch minstens de helft ook van zou gelezen zijn. Wat ongelooflijk leuk zou geweest zijn.
Maar nu is het gewoon ietsiepietsie minder. Daar ben ik ook tevreden mee hoor :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: