maandag, mei 01, 2006

Voor mij mag het weekend nog wat langer duren...

maar ik vrees dat het weer gedaan is. Al was het een lang weekend. En een leuk weekend. Met op zaterdag heel veel shopping gedaan. Van de ene winkel naar de andere, van schoenen, over broeken, naar hemden en pulls. Weer veel geld opgedaan aan kleren. Maar, dan staan we er weer op ons paasbest op als de zon ooit beslist om er aan te komen deze zomer. Want die heeft er blijkbaar geen zin in. Zoveel is duidelijk. Al zou het vanaf morgen beter gaan worden, vandaag was het maar droevig.
Zondag was het dan communiefeest, plechtige communie van Bastiaan. Leuk, heel leuk, en heel lekker. Meer dan in orde. Maar weer te veel gegeten hé. Daar gaat mijn dieet.
Maar zaterdagavond nog eens zes kilometer gaan lopen, zonder enig probleem, dus met mijn algemene conditie gaat het wel vooruit, dankuwel. :-)
En maandag, die druilerige maandag, is besteed aan allerlei. Klussen: tafel schilderen (voor op ons terras, nieuw blad op gemaakt, vorige was helemaal rot), buxus voorzien van meststoffen zodat die weer goed kan groeien, pot geplakt (klinkt raar, maar was heel simpel ;-), en vooral: relax. Lekker lang in bad gelegen en dan nog een heel stuk gewerkt aan het nieuwe boek waar ik aan bezig ben. Schiet aardig op, maar nu kom ik aan het moeilijkste stuk, dat zal niet zo meevallen, maar we zien wel.
En oh ja, vanavond ook nog gaan eten in 't Schipke in Herenthout voor de 45ste huwelijksverjaardag van mijn schoonouders. De moeite hé.
Was ook heel lekker, al leek een (niet opzettelijke) aanslag van aspergeroomsoep met grijze noordzeegarnalen op de kleren van mijn schoonmoeder de pret even te bederven. Maar een snelle reactie van het personeel en de belofte dat zij de droogkuis zouden betalen klaarde de hemel weer snel op. En het was voor de rest ook heel lekker.
Ik heb een Hot Pot (oftewel steamboat) gepakt. Een gigantische hoeveelheid garnalen, langoustines en kreeften in een lekker soepje. Hmmm. Nooit zoveel garnalen en andere van dat soort zeedieren gepeld op één avond.
En het dessert - een bananengebakje met vanille en chocolade en ijs, jummie jummie - vulde de weinige overgebleven gaatjes die er nog waren. Meer moet dat niet zijn.
En dus zit het weekend er weer op. Ik heb er van genoten. En kan de werkweek weer aan. Denk ik. Hoop ik. En anders is er nog altijd dit hé ;-)))))

Blogje ',','

Geen opmerkingen: