vrijdag, november 28, 2008

Naar Oostende en terug


Dat is ongeveer de afstand die ik sinds 28 augustus gelopen heb. 315,5 km heb ik in de benen sinds ik die dag terug ben beginnen lopen. En echt beginnen. 2 tot 4 keer per week maal ik nu een dikke 10 km onder de beentjes. Door het landelijke Heultje, door de bossen van De Merode (aka De Beeltjens) of aan op de dijk in Oostende met zicht op de woelige baren.
Het maakt niet uit, als ik maar kan lopen. Nooit gedacht dat ik er nog aan verslaafd zou geraken.
Gisteren mijn 10,75 km gedaan en vanmorgen dacht ik: 'neen, vandaag niet.' Maar vanavond is het dan toch beginnen kriebelen en blijven kriebelen, dus dacht ik: 'ik doe een kort toerke.' Maar, het is dus weer die 10,75 km geworden. En echt, ik was blij dat ik het gedaan heb. Het ging enorm goed, rustige ademhaling, beter dan ooit tevoren, hartslag (naar mijn normen) zeer goed, en geen last van mijn enkels of voeten (sinds ik op aanraden van de Joz zolen van Noene in mijn schoenen gelegd heb).
Ik voel me een ander mens sinds ik loop, minder stress (is niet gelijk aan 'Geen stress' ;-) en veel fitter, beter, gewoon goed.
Ik kan het iedereen aanraden.
Yep, 315 km op 3 maanden, niet slecht hé. (ja, ik weet het, ik ben ne stoefer, maar het gaat niet vanzelf, ik heb al veel afgezien om dit te bereiken, maar heb het gevoel dat het ergste afzien voorbij).
iPodje op de oren, muts erover, handschoenen aan, fleece om het niet te koud te hebben bij de start, maar zweten gelijk zot na een paar km, en dan maar lopen. Bijna automatisch. Gedachten laten rondgaan over alles waar ik mee bezig ben, dromen, denken, hopen, en dan terug met de voetjes op de grond. Een ideale, superdeluxe ontspannende trip.
Ik kan het iedereen aanraden.
Start to run, zeggen ze dan. Dat klopt, maar het is vooral een kwestie van het vol te houden. Gewoon doen. Just do it. Says Nike. Says Blogje...
:-)
Ter illustratie een paar records toegevoegd van mijn loop parcours (niet uit de bossen van de Merode, daar staan te veel bomen om te kunnen meten), gemeten met mijn Gisteq Phototracker, aka GPS tracker, die ik dus eigenlijk nooit gebruik om mijn foto's te tracken, maar alleen maar om te zien waar ik gelopen heb, en om te meten waar ik gesnowboard heb en hoe snel ik gelopen of gesnowboard heb. Maar wel een superleuk ding, al veel gebruikt, veeeel meer dan ooit gedacht :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: