dinsdag, augustus 29, 2006

Peis en vree

Als je de berichtgeving de laatste tijd leest en hoort, dan zou je toch wel anders gaan denken:

Zijn we nu echt met z'n allen zo agressief geworden of wat scheelt er? Ik geef het toe: ik vloek ook wel eens in de wagen. En ja, ik flikker al eens met mijn lichten, en toeter af en toe zelfs eens als er iemand een stom maneuver uithaalt. Maar ik probeer echt wel op te letten dat niet te veel te doen. En ik zal nooit uitstappen. Ik wil niet vechten.

Maar toen ik gisteren naar huis reed, heb ik twee keer effe met mijn lichten geflikkerd. Toen twee auto's mijn bijna van de weg reden door hun echt roekeloos gedrag. Ik was niet in fout (en dat zeg ik nu niet zomaar), maar ik moest twee keer bijna in de gracht rijden om een ongeval te vermijden. En dus flikkerde ik effe. En kreeg ik twee keer een middelvinger in mijn gezicht.

Is dat nog normaal? Is dat nu het slechte weer dat iedereen op zijn zenuwen werkt? Of zijn we aan het flippen? En eerlijk gezegd, ik denk niet dat het het slechte weer is, als het goed weer is, gebeurt het ook.

Maar zo kan het niet verder. Ne mens zou schrik hebben om buiten te komen en iets te zeggen. En is meer politie de oplossing? Ik denk het ook niet. Een beetje meer verdraagzaam worden. Rond ons kijken en zien in wat voor een paradijs wij wel leven. Dat zou al helpen. Wij moeten geen schrik hebben dat er op elke hoek van de straat weer een autobom ontploft. Wij worden niet opgejaagd door etnische rellen. Wij zitten niet in het midden van een terroristische broeihaard.

Maar we zijn wel goed bezig om de boel hier zelf om zeep te helpen. En daar weiger ik aan mee te doen. No way!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: