donderdag, augustus 25, 2005

De bankkaart en de schaar

Een goede raad: denk twee keer na vooraleer je de schaar zet in je oude bankkaarten. Want misschien zit er nog geld op. Dat overkwam mij in elk geval.
Mijn oude bankkaart en VISA kaart waren stuk. Dus nieuwe besteld. En gekregen. En vervangen. Oude niet meer nodig wegens dubbel gebruik. Dus de keukenschaar gepakt en de kaarten vakkundig in zes stukken geknipt. En in de vuilbak gekieperd. Geen vuiltje aan de lucht.
Tot ik gisteren geld ging afhalen en er plots iets begon te dagen. Stond er geen geld meer op die proton kaart? Euh, ja zeker. Maar was dat veel? Ik dacht van niet. Maar heel gerust was ik er toch niet in, dus thuisgekomen de stukken uit de vuilbak gevist en weer in elkaar gepuzzeld. Gelukkig was het geen puzzel van 500 stuks, dus was het nogal snel weer in elkaar geknutseld. Met de nodige lagen plakband erop.
Maar ging dat nog werken? Snel testen. Banxafe apparaatje gepakt en kaart erin gestoken. En ja hoor, er kwam iets op het scherm. Iets te veel eigenlijk om goed te zijn: 72 euro. Te veel om weg te gooien hé.
Dus moest er toch een reddingsactie op touw gezet worden.
En dus toog Els naar de bank. Waar men haar uitlegde dat ze dat zelf moest oplossen aan een terminal. En wat blijkt? Tegenwoordig kan je dat zelf weer ontladen aan zo'n terminal. Maar ging dat apparaat die dikke, vol met plakband gehangen kaart niet weigeren of erger nog, inslikken? Met bevende vingers probeerde Els het en oef, opluchting alom. Het werkte. Het saldo werd mooi op onze rekening overgeschreven en alles was in orde.
Dit is goed afgelopen, maar ik denk vanaf nu wel drie keer na vooraleer ik een schaar in een bankkaart zet. Zeker weten.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: