zondag, mei 29, 2005

Lang geleden...

Het was er het weer niet naar, en mijn hoofd stond er niet naar, maar hier zijn we weer met een updatje van ons leven de afgelopen dagen.
Wat kan dat allemaal geweest zijn?
Eerst en vooral: genieten van het zonnetje, 's avonds op ons terras met een boek in de hand (deel zeven van de Donkere Toren serie van Stephen King, wat anders), een Leffe (blond, wat anders ;-) naast mij, en genieten van de zalige avondlijke warmte. Daar teken ik elke dag voor. :-)
Vrijdag uitstapje naar Boom gemaakt. Om den Bert Kruismans bezig te zien in levende lijve tijdens zijn 'België voor beginners' toernee. Ik moet zeggen, die kerel is echt wel grappig. Navertellen is niet te doen en veel van de ambiance leeft enkel op het ogenblik zelf, maar ik heb zitten bleten van het lachen. En dat was dus heel leuk en heel ontspannend. Waarna de avond afgesloten werd in de openlucht op het terras van 'De Afspraak' in Mechelen. Een stad die mij eerlijk gezegd beter meeviel dan verwacht.
Zaterdag niet veel bijzonders, buiten dan een basketring gaan kopen voor den Bram, waarmee ik zelf uiteindelijk meer geoefend heb dan hij ;-). Ik moet zeggen dat ik niet zo slecht ben in het in de ring gooien van mijnen NBA approved basketbal ;-). Maar een topspeler ben ik nog net niet.
Buiten een hoop andere boodschappen niet veel gedaan zaterdag, maar 's avonds nog een tochtje met de fiets over de vernieuwde 'route' gewaagd tot in Herentals. Heel mooi tripje, zalig rijden, geen auto's (behalve op de overwegen dan natuurlijk) en café 'Berke Mus' onderweg in Morkhoven om effe te verpozen.
Zondag was de kazerne van Berlaar de eerste stop op onze lange trip. Opendeurdag in het leger is altijd indrukwekkend voor kleine mannen, maar ook voor grote. Ze hadden er verdomd veel werk van gemaakt, tanks om op te zitten, kanonnen om mee te schieten (maar dan niet echt natuurlijk), maar de slagroom op de taart was natuurlijk de vlucht met de helicopter boven Berlaar en omstreken. Onze Bram durfde eerst niet, maar toen we eruit stapten, vroeg hij al direct wanneer we nog eens gingen gaan ;-)
Waarna we met spoed richting Melders vertrokken, alwaar er een BBQ was in het Sint-Janscollege waar Els het voorrecht had om te mogen helpen met afwassen ;-)
Maar de weg ernaartoe was eentje met hindernissen. Langs het Gouden Kruispunt was niet echt een goede keuze, file file file (waar we achteraf hoorden dat de Ronde van Belgie voorbijkwam), dan maar autostrade, maar daar had net iemand het nodig gevonden overkop te gaan (gelukkig met enkel blikschade). Maar tegen half drie dan toch aangekomen, waarna we toch nog wat te eten gevonden hebben.
En waarna de zondag afgesloten werd in het zonnige Limburg ;-)
Het weekend zit er weer op, maar als alle weekends en de rest van de zomer zoveel zon, nietsdoen en vertier in zicht houden, kan de zomer voor mij niet meer stuk :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: