woensdag, november 22, 2006

De oplossing voor het broeikast probleem

Ik heb het gevonden! Echt waar, ik heb het gevonden! Dé manier om het gemiddelde verbruik van een wagen serieus te doen dalen. Op weg naar huis. In de file. Eender wanneer.
Bovendien biedt deze oplossing nog andere voordelen:
- zij die het toepassen vergroten hun sociale activiteiten en hun vriendenkring
- de inkomsten van de mobiele operatoren stijgen, waardoor hun prijzen zouden kunnen dalen
- er wordt minder agressief gereden, met dus minder ongevallen tot gevolg.
Klein nadeel:
- er wordt minder op de weg gelet, met misschien meer ongevallen tot gevolg.
Wat is die geweldige oplossing dan hoor ik jullie denken?
Wel, gewoon bellen in de auto. De hele tijd. De hele weg naar huis. Echt waar. ik heb het al vaker gemerkt. Als je de hele weg naar huis belt, dan rij je rustiger, verbruik je minder, je haalt minder in, je volgt gewoon de flow van auto's.
Met als gevolg: 1 liter minder verbruik. Minstens.
Is dat niet de oplossing?
In plaats van mensen te verbieden om te bellen in de wagen, hen verplichten om te bellen. Hands free natuurlijk. Uiteraard.
Waardoor ook de verkopers van handsfree toestellen er wel bij varen.
Daar wint toch iedereen bij?
Of zie ik het een beetje te simpel? :-)))))

Blogje ',','

Geen opmerkingen: