maandag, mei 23, 2005

Die van Kontrair zijn ni contreire...

Het weekend. Wel dat zit er weer op. Dus kan ik nie met de fiets naar het werk, maar moet ik den auto weer nemen. :-)
Maar het was goed. Yep. Vrijdagavond de kortste Babbaloo in mijn geschiedenis gepleegd en dan snel naar huis om nog wat met de Bram te spelen en te relaxen voor de tv. Half oog eigenlijk maar op tv, ander oog was verzonken in deel zes van de Donkere Toren van Stephen King. Nog altijd? Hoor ik u denken. Welja, maar hij is bijna uit. Dan kan ik aan het zevende en laatste deel beginnen. Al denk ik dat dit wel iets voor de zomervakantie aan zee wordt.
Zaterdag de gebruikelijke boodschappen gepleegd. Nieuwe GSM voor schoonpapa gekocht (iets simpels, Nokia 2100, zelfde als schoonmama en Els, is handig om raad te vragen hoe dat onding nu weer werkt ;-) En verder de gebruikelijke zaterdaagse stops.
Met een extra stop in Bram's school, waar de oudervereniging haar jaarlijkse carwash had. Waardoor mijn wagen eindelijk nog eens ontdaan kon worden van het vuil dat er sinds mijn laatste bezoek aan Oostenijk ophing (schandalig hé) Tussendoor nog iets gedronken en contacten gelegd voor een mogelijk interview met de GVA. Afwachten wat dat wordt.
Waarna het weer klusjestijd in en om het huis was. Allemaal kleine dingetjes, op zich niets erg, maar je moet het wel allemaal doen als je de keet een beetje deftig wil houden.
Om ons 's avonds klaar te maken voor een optreden van de klassieke vlaamse (correctie Brusselse) crooner Johan Verminnen.
Vroeger nogal een paar keer gezien en ik vind dat wel leuk. Is geen heavy stuff, maar luisterliedjes en het onvergetelijke en klassieke (zoals de heer Verminnen zelf zei: neen dit is niet van Clouseau) 'Laat me nu toch niet alleen'. Het doet toch nog altijd iets dat live te horen.
Maar de echte toppers van de avond waren (sorry Johan) Kontrair. (op het ogenblik van dit schrijven was de link stuk, maar misschien dat ze nu wel gaat)
Een coverband uit het lokale Noorderwijk (het was dus een thuismatch voor hen), die enkel nederlandstalige covers speelden.
Zoals de organisator (wijnhandelaar Wintralog) het zei: het dak moet eraf, en ja het dak ging eraf. Allez, toch bijna. Super goede zanger, ditto muzikanten, en het beste van de nederlandstalige erfenis in de aanbieding. De Kreuners, Clouseau, De Mens, Gorky, Raymond van het Groenewoud, VOF De kunst (met een prachtig verweven Ain't no sunshine midden in Suzanne), The Scene, en nog een pak meer. En uiteraard ook André Hazes als geweldige uitsmijter.
Drie uur lang bijna speelden deze heren de pannen van het dak en het was goed.
Bovendien was er ook de ganse avond de mogelijheid om gratis en voor niets wijn te proeven, wat ook niet slecht is hé. Al waren ze niet allemaal even lekker.
Half drie lagen we in ons bed. Lang geleden voor zo oude knakkers als wij ondertussen al zijn. ;-)
Maar den Bram was uit logeren, dus konden we lekker lang uitslapen en er een echte lazy Sunday van maken. Alhoewel, zo lazy was ie niet, want namiddag hebben we een lang tochtje (toch naar Bram zijn normen, want hij reed zelf met zijn eigen fietsje) naar Morkhoven gedaan, om een ijsje te gaan eten in de boerderie. En terug.
Het was met andere woorden een leuk, relaxing en gevarieerd weekend. Zo mogen er meer komen. Alleen spijtig dat er altijd een werkweek tussen die weekends in moet komen hé...

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

Kontrair beter dan Johan Verminnen?
Ik denk dat je te veel van die gratis goedkope wijn op had.