zaterdag, juli 11, 2020

Een vingeroefening in 100 woorden

Zoals ze het bij Hebban zelf zeggen, het is een vingeroefening voor de Harland award die dit jaar voor het eerst samen met Hebban georganiseerd wordt.

Daar ben ik ook al voor bezig, maar zo'n vingeroefening laat ik niet zomaar liggen :-) 

Dus schreef ik dit:


‘Wie loopt daar, mama?’
‘Jouw papa.’
‘Waarom loopt hij weg?’
‘Om jou te redden.’
De stilte is overweldigend. Het intense vuur aan de horizon drijft angstpriemen diep in haar huid.
‘Ik wil hem helpen.’
Tranen storten in het zand, jagen stof door de lucht.
‘Dat is lief.’
‘Wil jij papa niet helpen?’
‘Ik moet bij jou zijn.’
‘En papa?’
De vlammen groeien. Hongerig geraas verjaagt de stilte, droogt haar tranen.
‘Het is zo warm.’
‘Ik weet het, lieverd. Het is bijna voorbij.’
De verre schim lost op, een steekvlam jaagt torenhoog. Dan is het stil.
‘Heeft papa ons gered, mama?’


Stemmen kan - en wordt zeer geapprecieerd - op mijn post op deze pagina, gepubliceerd onder de naam Meriumbe.
Dank!

Geen opmerkingen: