maandag, mei 07, 2007

Het betere Sci-fi werk

Ik kan het niet genoeg zeggen, maar de nieuwe series van Battlestar Galactica zijn subliem.
Ik zit nu vier afleveringen ver in seizoen drie, en het is zalig. Sci-fi op zijn best.
Prachtige special effects, maar ook een heel eenvoudige en realistische voorstelling van dingen die niet sci-fi hoeven te zijn.
Diep menselijke emoties, en koele redeneringen van 'machines'. Alle moderne thema's van oorlogsvoering, terrorisme, haat en liefde, ouderschap, verlies, verdriet, hoop, overwinning, alles komt er in aan bod.
Veel grimmiger en grauwer dan de oorspronkelijke serie, maar daarom ook veel beter.
Een fan, dat ben ik. Een fan.
Kan niet wachten tot ik seizoen drie volledig bekeken krijg en tot seizoen vier uitkomt. En wat mij betreft: laat seizoen vijf tem vijftien al maar komen :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: