zaterdag, september 17, 2005

Busy Saturday

Het weekend is weer aangebroken en dan is het tijd voor andere dingen dan werken. Alhoewel...
Soit, er is veel tijd die niet doorgebracht wordt met werken ;-). En die wordt dan gebruikt om een dagje naar Brussel te trekken. Ter voorbereiding van de excursie van Els naar Brussel van volgende week. Zeg nu nog eens dat leraars niks over hebben voor hun werk als ze op hun vrije zaterdag naar Brussel trekken om hun excursie voor te bereiden!
En zeg nu nog eens dat echtgenoten van leerkrachten niks over hebben voor het werk van hun wederhelft als ze op hun vrije zaterdag mee naar Brussel trekken om de excursie voor te bereiden.
En zeg nu nog eens dat kinderen... Neen, stop, die hebben niets te zeggen, die moest mee ;-)
Maar we zouden geen goede belgen zijn als we er niet een leuke uitstap van gemaakt hadden en het nuttige aan het aangename gekoppeld hadden. En dus hebben we wat leuke sitejes bezocht. Wat het allemaal was, weet ik niet meer, maar er was overal veel volk en het was heel leuk. Vooral de tentoonstelling van alle mogelijke soorten paarden was heel leuk.
Al vielen er mij ook een paar minder positieve dingen op:
- Brussel is geen propere stad. Onlangs in Parijs geweest en daar is het veel properder.
- Brussel is geen Vlamingenvriendelijke stad. Iets gaan drinken aan de Muntschouwburg. Met moeite verstond de brave meneer dat ik een thee citroen wou. Iets gaan eten aan de Louizalaan. Ze verstonden niet goed wat ik bestelde. Nog een ijsje gaan eten in den Haagen Dasz aan de Koninginnegalerijen: die brave juffrouw verstond geen letter nederlands. Maar dan ook helemaal niets.
Is dat normaal? Neen, dat is niet normaal. Ik ben geen Vlaams Blokker (Ik val nog liever dood dan dat ik me ooit daartoe zou verlagen), ik ben geen Flamingant, maar ik vind wel dat dit niet kan. Brussel is de tweetalige hoofdstad van een drietalig land. Ik vind dat men je daar toch minstens zou moeten verstaan.
Maar soit, voor de rest was het heel leuk en hebben we een leuke dag beleefd.
Die ik vanavond nog passend afgerond heb met de jaarlijkse controle, bijschuur en bijschilder actie van onze ramen. Kwestie van ook iets echt nuttigs te doen op een zaterdag hé.
En nu ga ik nog een beetje werken. Ja, voor het werk. Want er zijn wel een paar dingen die wat extra aandacht vragen...

Blogje ',',

Geen opmerkingen: