maandag, mei 07, 2007

Geheugen

Ik ben mijn geheugen regelmatig kwijt en dat ondanks al het geheugen dat ik in huis heb. Onvoorstelbaar hoeveel van die geheugenkaartjes en sticks dat je bij elkaar doet op een paar jaar tijd. En hoe die prijzen gezakt zijn!
- het begon met een 16 MB SD kaartje dat bij mijn fototoestel zat
- maar 16 MB is niet veel, dus eentje van 128 MB bijgekocht (wow)
- hmm, toch wat reserve nodig, nog maar eentje van 128 bijgekocht (in Zwitserland, in Saas Fee, toen het eerste 128 MB vol was en ik niets wou wissen)
- dan de grote stap gezet naar een 512 MB kaartje voor het fototoestel
- voor de Palm was dat niet genoeg, dus moest het een 1GB kaartje worden (toen nog bijna €100 betaald)
- ondertussen een smartphone in gebruik, daar maar een miniSD van 512 ingestoken
- een GPS in de wagen (Garmin), met 256 MB SD kaartje erbij, maar da's niet genoeg, dus vervangen door 1GB. (wagen is ondertussen weg, Garmin dus ook, en kaartje verder verkocht)
- en nu onlangs (met die geweldig dalende prijzen), 512MB van fototoestel vervangen door 2GB kaartje
- 512 MB van GSM (miniSD) ook vervangen door 2GB
- en dan nog eens een Memory stick pro duo 2GB voor het nieuwe speelgoed van de Bram

Dat is veeeeel geheugen. En liggen er nog een rits USB memory sticks rond te slingeren, maar daar zitten geen echt grote capaciteiten tussen, 32 MB, 64 MB tot 128 MB. Da's genoeg.

Alleen: in mijne laptop zou ik nog een latteke kunnen gebruiken, maar da's een andere discussie...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: