donderdag, september 07, 2006

Ben ik blij dat ik niet meer in het 2e leerjaar zit...

Vanavond oudercontact gehad voor onze Bram. Hij zit al in het tweede leerjaar nu. Amai dat gaat snel. Wil dit zeggen dat wij ook oud worden? Hmmm, niet aan denken, ik voel me in elk geval nog jong (vanmiddag nog eens 6 km gaan lopen zonder problemen, toch niet slecht hé).
Soit, om terug te komen op het oudercontact. Juf Lizette vertelde ons wat die klein mannen allemaal moeten kunnen in dat 2e jaar. Jawadde, da is nie niks. Da is zelfs veel.
Lezen, schrijven, rekenen, aan een hoog tempo volgen de lessen elkaar op en moeten die mannen dat allemaal absorberen, verwerken, oefenen, leren en verteren.
Dat is toch meer dan in mijnen tijd. Of ben ik dat allemaal vergeten? Denk het niet, maar ja, ze moeten mee. En ze zullen er wel geraken, maar het zullen lange jaren worden denk ik.
En dan te bedenken dat dit al zijn 6e jaar is dat hij naar school gaat en dat er hierna nog zo'n 14 kunnen volgen.
Maar ja, zo zijn we zelf ook geweest hé. En we hebben dat ook overleefd.
't Zal wel loslopen. En we zullen hem steunen en helpen waar we kunnen hé (voor zover we het zelf nog allemaal snappen ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: