woensdag, juli 23, 2008

Een nieuwe scheiding

Valt het u ook op? Dat er een nieuwe scheiding aan het komen is in deze maatschappij? Je had al verschillende groeperingen: de armen en de rijken, de geletterden en den analfabeten. En allochtonen en de autochtonen.
En ondanks alle pogingen van de overheid om deze groepen te integreren , achterstanden op te halen en racisme en vooroordelen weg te werken en op te lossen, blijft er nog wel wat werk te doen.
Maar gelukkig wordt er wel aan gewerkt en worden we binnenkort allemaal één grote happy family.
Maar er wordt wel één nieuw fenomeen vergeten. Een fenomeen dat de mensheid voorgoed uit elkaar kan rukken.
Zij die een iPhone hebben en zij die er geen hebben.
Voor alle duidelijkheid. Ik heb er geen. Nog niet :-)
Ik wil er wel één, maar ben niet bereid meer dan €500 daarvoor te betalen. Loop al rond met 2 GSM's, dat volstaat voorlopig wel. Maar ik zal er dus nog wel ooit eentje hebben. De 4G ;-)
Maar valt het u ook op dat mensen mét een iPhone constant onder elkaar bezig zijn en dat mensen zonder iPhone uitsluiten van hun 'we are the boys with our nifty toys' conversaties. Dat ze constant hun nieuwe programmaatjes en tooltjes tonen en showen en de mensen zonder iPhone constant verder in de vergeet en verdomhoek drummen?
Moet er tegen deze vorm van discriminatie en uitsluiting niet opgetreden worden?
En het is zelfs zo erg dat onze ministers er aan meedoen en de lancering van de iPhone 3G in ons land nieuws is voor het journaal om 19u op EEN.
Waar gaat het naartoe met deze maatschappij als dit soort verdeel en heers toestanden nog ondersteund worden door de overheid en extra in de verf gezet worden.
Voor mij is dit veel erg dan alle communautaire crisissen en daling van de koopkracht fenomenen.
Voor mij is dit het einde van de beschaving zoals we ze kennen. Hier moet actie tegen ondernomen worden voor het te laat is. En wel heel snel.

Of een lagere prijs zodat ik mij er ook eentje kan aanschaffen zou natuurlijk ook leuk zijn :-)

Blogje ',','

1 opmerking:

Pieterjan zei

Mij stoort het vooral dat ze dat ding altijd moeten tonen. Op café ligt het altijd op tafel, ze hebben het meestan in hun handen en eigenlijk heb ik nog maar weinig mensen dingen mee zien doen die ik met mijn toestel niet kan (bellen, foto's nemen en spelletjes spelen).

Meestal haal ik ze wel onderuit door vol enthousiasme te vragen of ze eens een filmpje kunnen opnemen en het me dan per mms kunnen bezorgen :-).