zondag, maart 09, 2008

De paraplu's zijn in...

En niet alleen omdat het nogal regenachtig is tegenwoordig.
Stel je volgende situatie voor: je hebt een parkeerplaats in een grote ondergrondse parking. Jouw eigendom, niemand anders mag daar staan, met een nummer erop, en de toegang er naartoe is ook afgesloten, zodat niet iedereen er op kan.
Je komt daar aan en ziet dat er een andere auto op staat. Effe hartsgrondig vloeken, en dan maar terug naar het publieke deel om naar de bewaker van de parking te bellen.
Ja meneer, dat mag niet, maar daar kunnen wij niets aan doen, wij staan enkel in voor de bewaking, wij moeten niet controleren wie waar gaat staan.
Jamaar, die parking is wel van ons, daar mag toch niemand anders staan.
Dat klopt meneer, maar daar kunnen wij niets aan doen. U moet daarvoor naar de beheerder van het gebouw bellen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ja meneer, dat mag niet, maar daar kunnen wij niets aan doen. Er is hier niemand meer en wij kunnen niet controleren wie daar gaat staan.
Jamaar, die parking is wel van ons, daar mag toch niemand anders staan.
Dat klopt meneer, maar daar kunnen wij niets aan doen, u mag hem laten wegslepen.
Ah, en wie gaat dat betalen? En hoe moet dat dan? We zitten hier onder de grond, hier kan geen takelwagen binnen.
Dan moet u de politie bellen.
De politie? Is dat niet jullie verantwoordelijkheid?
Neen, wij kunnen daar niets aan doen.
Jamaar, ik heb geen zin om mijn ganse namiddag in een ondergrondse parking door te brengen.
Dat begrijp ik meneer, maar ik kan daar niets aan doen.
Zucht, diepe zucht. Heel diepe zucht.
Enfin, dan maar naar de politie gebeld, al vond ik dat er wel over. Enfin.
Ja meneer, maar daar kunnen wij niets aan doen, dat is privé, daar kunnen wij niets aan doen. Daarvoor moet u bij de beheerder zijn.
Juist ja, dank u wel, laat maar.
Auto op publiek gedeelte laten staan en vandaag mooi mogen betalen om buiten te mogen rijden van een parking die gekocht is. Goe bezig, zeer goed bezig.
De klacht richting organisatie zal subiet vertrekken. Want als ze vermoeden dat er iemand zich onrechtmatig op een publieke plaats zet, dan zijn ze er als de kippen bij om te reclameren. Want dat gaat in hun portemonnee. Maar als iemand zich onrechtmatig op een privé plaats zet, dan trekken ze het zich niet aan.
Ik zou hier een omschrijving voor kunnen geven, maar ga nog effe wachten, kwestie van mijn klacht nog niet te ondermijnen...

Maar ik krijg het er dus van, hoe mensen continu zeggen: dat is mijn probleem niet. Als iedereen zo zou doen, zou de wereld er nog erger uitzien :-(

Maar gelukkig is dat niet overal zo, al is het wel een stijgende trend, moet ik tot mijn spijt vaststellen. Laat ons hopen dat we dit nog kunnen keren...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: