zondag, februari 24, 2008

Onthaasten

Het woord is in. En al geloof ik dat het werkt, en al heb ik er vaak zo'n nood aan. Ik kom er gewoon niet aan toe. Veel te druk is het leven. Veel te gejaagd, veel te haastig. Continu crossen van hot naar her. Drukke carrières (meerdere, met min of meer succes...), geen tijd om stil te staan bij de belangrijke dingen in het leven.
Maar af en toe moet dat toch. Word je met de neus op de feiten gedrukt.
Onze Bram is ziek geweest, redelijk ziek, koorts tot meer dan 40°. Maar hij is er weer door, koorts onder controle, nu de eetlust nog in orde, en dan kan hij volgende week weer naar school. Want hij heeft nu wel wat achterstand. Net zijn spreekbeurt over 'wat ik later worden wil' helpen maken (Wetenschapper dus ;-), en hij heeft al wat moeten oefenen.
Maar ook wat in de tuin gewerkt, hortensia's bijgesnoeid (nog niet de houthortensia's, dat mag pas binnen 3 weken, nvdr :-), en gewoon relax in het zonneke gelegen op ons terras. Echt waar, half/eind februari, in mijn t-shirt en licht pulleke in het zonneke gelegen, half in slaap, op ons terras. Was zalig warm. Mijn gezicht voelt zelfs beetje verbrand. Woeha.
En voormiddag gaan lopen. Jawel, ik ben weer bezig. Derde keer op 7 dagen en kan niet geloven hoe goed het gaat. 10 miles zitten er nog niet in, maar voor zolang niet echt veel gelopen te hebben, valt het verdomd goed mee.
En natuurlijk ook nog gewerkt voor het werk. Ja, mijn tweede werk. Een DM in elkaar gestoken, teksten schrijven, aanpassen, verbeteren, nog eens aanpassen tot het goed zit. Dan adressen bij elkaar zoeken, mail merges, etiketten, enveloppes printen, brieven printen, brieven plooien, in enveloppes steken, etiketten plakken, postzegels plakken, etc... Kortom, mijne zaterdagnamiddag en avond was er weer goed mee gevuld.
Maar het is voor het goede doel hé...
Maar zo'n zonneke, man dat doet deugd, dat doet ongelooflijk veel deugd. Laat nu de lente maar komen. En de zomer. En oh ja, eerst nog eens gaan snowboarden :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: