woensdag, juni 24, 2009

We hopen allemaal op een hete zomer...

Sommigen omdat het gewoon leuk is als het goed weer is. BBQke doen, gezellig op een terrasje zitten, etc...
Anderen hopen dat het warm wordt omdat je dan een gratis pakje Galbani Mozarella krijgt.
Het zou zelfs kunnen dat ze bij Devos-Lemmens dan gratis sauzen geven (was in het verleden toch zo).
Maar in de gevangenissen komen ze dan vervroegd vrij...
Vrijlatingen uit angst voor rellen
woensdag 24 juni 2009 Auteur: (sdb)

BRUSSEL - Twee- à driehonderd gedetineerden mogen vroeger naar huis om zomerse rellen in de overvolle gevangenissen te voorkomen. 'Noodvrijlatingen' noemen de vakbonden het, want 'de situatie is onhoudbaar'.
Kan het zijn dat er iets mis is met ons systeem dat gevangenen - die toch voor een reden vastzitten zou ik zo denken - vervroegd vrijgelaten moeten worden omdat het te warm wordt?
Begrijp me niet verkeerd: iedereen verdient een tweede kans, en ik wil niemand veroordelen zonder dat ik ze ken, maar als ze vastzitten en er is geen normale reden of proces om ze vervroegd vrij te laten, dan lijkt het mij dat een beetje zon ook geen reden is. Dan hadden ze er helemaal niet moeten zitten.
Maar het zal wel aan mij liggen dat ik dat niet begrijp zeker? Zoals ik al die communautaire spellekes, kinderachtige toestanden en onnozeliteiten ook niet kan snappen op een ogenblik dat het land in crisis verkeert en er zoveel belangrijke dossiers zijn die blijven liggen omdat sommige politici hun communautair gedoe belangrijker vinden dan het welzijn van ons land en zijn burgers...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: