woensdag, juni 17, 2009

De limieten van Windows en Microsoft

Ik begin precies meer en meer tegen de limieten van Microsoft Office en Windows aan te lopen.
Mijne Vista op mijne privé laptop is eindelijk stabieler geworden, nu ik na meer dan 1,5 jaar erin geslaagd ben Service Pack 1 te installeren, maar blijft toch nog regelmatig aan hoge CPU draaien zonder reden.
Mijne XP van mijne werk laptop is vandaag vastgelopen omdat mijn temp files te groot werden. Nooit gehoord. Hij werkte nog, maar alle netwerk connectiviteit was weg. Alsof mijn netwerkkaart kapot was. Snap niet goed wat temp files met netwerkkaart te maken heeft, maar zal aan mij liggen.
En gisteren (of was het eergisteren) kreeg ik de melding dat mijn pst file te groot geworden was. Moet eens overstappen naar het nieuwe formaat, maar geen tijd en goesting. Of regelmatiger archiveren en mijne inbox leegmaken. Maar ook dat kost tijd als je dat wat deftig in de juiste folders wil krijgen zodat je het later nog terugvindt. En dit ontbreekt soms.
Al ben ik er gisteren nacht rond 00u35 in geslaagd mijn mailbox volledig leeg te
krijgen om dan vanmorgen op het werk te komen en 75 nieuwe mails te vinden. Echte mails, geen spam. Pfff, dat wordt toch wat veel hoor.
De emailgeneratie noemen ze dat. Damn, waar is de tijd van de postduif. Als die onderweg opgegeten werd door een roofvogel kwam de mail niet aan en kon je rustig verder gaan met wat je wilde doen zonder gestoord te worden. Nu komt alles aan. :-)

Enfin, ben benieuwd wat Windows 7 ons weer gaat brengen aan nieuwe limieten...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: