maandag, september 22, 2008

Strange phenomena




Stond zaterdag in de file van de kust naar Brussel op de E40, waar de voegen nog niet droog waren. In mijn richting gelukkig niet zo ver (in de andere richting 20 KM).
En wat zie ik daar, de heren truckchauffeurs vonden het blijkbaar nodig om het verkeer te moeten regelen.
Met drie trucks naast elkaar hielden ze alle achterkomende verkeer op. Zodat er op het tweede en derde rijvak (waar trucks onder geen enkel beding mogen rijden trouwens) geen auto te zien was.
Ik vraag me af: waar halen zij het recht om dat te doen? En wat is het nut daarvan? Denken ze nu echt dat het vlotter gaat als ze de weg afsluiten?
Maar kan je er iets tegen doen? Als gewone auto kan je geen kant op, die mastodonten zijn oppermachtig, maar van dat soort taferelen krijg ik toch de kriebels.
En dan zeggen dat automobilisten geen begrip voor hen hebben, terwijl ze zelf de boel - op illegale wijze - blokkeren.
En neen, natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, gelukkig, maar het zijn dit soort cowboys die hun naam geen goed doen.
Spijtig dat er geen politie in de buurt was, dan hadden ze die gasten van de weg kunnen halen.
Ik weet niet of het duidelijk is op de foto's, maar op een gegeven moment was er een lege autosnelweg van vele honderden meters, terwijl achter die camions alles stil stond. Niet te doen.
En neen, ervoor ging het ook niet vooruit, maar dat wil toch niet zeggen dat zij het recht hebben de boel te blokkeren?

Enfin, ben eraf gegaan bij de eerste afrit en via het water verder gereden, maar zo'n toeren vind ik niet kunnen. Neh.

Blogje ',','

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Spijtig dat de nummerplaten niet leesbaar zijn...

Of nog spijtiger : de naam van de tansporteurs...

Anoniem zei

misschien een buffer om te vermijden dat een ongeval in de staart van de file leidt tot een gigantische kettingbotsing!!!