woensdag, juli 23, 2008

Lezen en schrijven

Ik doe het allebei zeer graag. Alleen, tijd. Ja, ik weet het, het eeuwige excuus. Ik moet er tijd voor maken. Maar er is zoveel te doen, werken, vakantie nemen, werken, nog eens werken en dan, ja, nog eens rond het huis en tuin werken. Want dat is ook al eens nodig.
Gelukkig doen mijn schoonouders heel veel, maar ik probeer toch ook mijn steentje bij te dragen.
En dus schiet er voor lezen niet veel tijd over. In Zwitserland ontbrak mij de goesting, had wel een boek bij, maar ben er niet in begonnen. Wel een paar Knacks ingehaald en wat Sudoku's en kruiswoordraadsels opgelost en verschillende films bekeken, maar het betere leeswerk schoot er aan over.
En schrijven, tja, wat moet ik zeggen. Dat ligt al een tijdje stil. Vind het wel spijtig, en begint wel weer te kriebelen, maar als ik daar aan begin, dan ben ik weer voor een aantal weken/maanden vertrokken met nachtschrijfwerk en die energie en tijd heb ik nu echt niet.
Vorig jaar nog een verhaal afgewerkt dat nu bij de uitgever ligt (en dat al door een paar mensen gelezen en goed bevonden werd), blijft dus afwachten.
Maar: er is nog een kortverhaal dat volgend jaar normaal gezien ergens in een bundel met 9 andere schrijvers zal verschijnen. Dus helemaal stil is het niet van het schrijversfront, maar ik zou het toch graag wat drukker zien.
Maar wie weet, binnenkort terug meer tijd, en dan zien we wel, nietwaar?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: