dinsdag, oktober 09, 2007

Don't stand so close to me...

was moeilijk gisterenavond in het sportpaleis, alwaar de heer Sumner Senior en Junior, samen met hun trawanten Copeland, Summers (nee, niet Willy), en nog een paar kornuiten van de Junior voor een uitverkocht Sportpaleis ten dans speelden.
Fiction Plane, hobby band van Joe Sumner, oudste zoon van Gordon Sumner, aka Sting, is niet slecht. Hun nummer, 'Two Sisters' is één van mijn favorieten voor het ogenblik, en het swingde wel redelijk, maar het geluid zat in het begin echt wel fout. Waardoor een stuk verloren ging. En ze hebben wel af en toe naar The Police geluisterd ook denk ik. Wat natuurlijk niet slecht is. En als je dan nog die stem van papa erft, dan kan het niet echt mis zijn. Het was ok, zeker en vast, maar is toch nog wel wat werk aan om te overtuigen. Maar ze zijn nog zo jong hé, meneer :-)
Dan. Hmmm. The Police zelf. We hebben alvast geluk gehad dat we ze gezien hebben, want al diegenen die uren geprobeerd hebben om - vaak tevergeefs - kaarten voor dit tweede concert te pakken te krijgen en er dan uiteindelijk in geslaagd zijn, hebben al die moeite - voorlopig - voor niets gedaan. Afgelast. Correctie. Uitgesteld.
Tja, ik had soms al de indruk dat Sting het einde van zijn zinnen niet haalde en last had van zijn stem. Maar horen deed je het niet echt.
Ambiance? Die was er wel, maar niet zoals ik verwacht had. Geen echte wow momenten, geen 'nu veren we met z'n allen, maar dan ook echt met z'n allen recht en gaan we staan swingen' momenten. En dat had ik toch wel verwacht.
Of waren de verwachtingen te hoog gespannen?
Ze hebben het uitgelezen repertoire om er één grote hitjukebox van te maken, maar toch gingen ze soms de toer van de iets oudere (wat is natuurlijk iets ouder voor een band die er al lang mee gestopt is ;-) nummers en de iets minder bekende nummers op. Wat hun goed recht is, maar wat de zaal dan wat doen in elkaar zakken.
Enfin, ik ga het niet slecht noemen, zeker en vast niet. Het was een goed concert. We hebben er van genoten en het was echt de moeite, we hadden er wellicht net iets te veel van verwacht, maar het was zeker en vast zeer goed. Een rock monument. Dat zijn The Police.
Iets minder emotioneel als toen Queen onlangs in Antwerpen kwam, maar ook zeer goed. En nu maar wachten tot Queen nog eens terug komt hé :-)

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

Cool om te weten dat dit de zoon van Sting is! Ik ken de plaat al langer, is inderdaad een lekker nummer!

Dankzij dit weetje kan ik weer iets op worldmusicdatabase.org zetten