zaterdag, juli 07, 2007

Grmbl

Ik ben natuurlijk niet onbevooroordeeld, dat zal ik als eerste toegeven, maar de service die Belgacom mij de laatste dagen levert, laat toch wel veeeeel te wensen over.
Ik bestel telefonie en internet op twee plaatsen (voor privé en professionele doeleinden).
Bij bestelling wordt er een afspraak gemaakt, dus alles lijkt vlot te verlopen. Maar, enkele dagen later, telefoon: wij moeten iets komen installeren, maar er is nog geen afspraak... Hoezo, geen afspraak? Dat is toch vast gelegd. Ah ja? Daar hebben ze ons niets van gezegd. Soit, we zullen die dag wel komen, geen probleem.
Die dag komt op de eerst locatie een Belgacom technieker, installeert en test de lijn, trekt ze door naar de tweede verdieping en zou moeten werken.
Wij ter plaatse: euh, geen belgacom contact doos. Electricien van dienst: hoe kan dit? Euh, kweenie, maar zal er direct eentje zetten. ok. Maar: geen signaal. Hoe kan dit? Ah ja, moeten de lijn nog doortrekken intern. Ok. Maar: geen signaal. Hoe kan dit? Euh, dat moet Belgacom zijn.
Ikke bellen naar Belgacom. Ah ja, meneer, die lijn is nog niet afgewerkt, hebben ze u dat niet gezegd? Ze gaan dat vrijdag afwerken. Grmbl, maar ok. Vrijdag: telefoon van Belgacom technieker (nadat ik dat in de Belgacom boetiek was gaan vragen, waar ik een Proximus datakaart wou halen om toch te kunnen werken, maar die waren er niet meer (grmbl). De lijn is in orde meneer (zegt de brave man). Ok, (zeg ik), zal het direct testen. Euh: geen signaal. Secondje, zal dect vervangen door adsl modem (aangezien ook adsl signaal in orde zou zijn), maar: geen sync. Euh, en nu? Euh, ik weet het niet meneer, maar mijn batterij is bijna plat, kan u naar storingen bellen?
Grmbl
Ikke dus naar storingen gebeld: wel meneer, zal effe een lijn test doen. Twee minuten in wacht: meneer, er is een probleem met de lijn, maar we gaan dat oplossen. Volgende week komt er iemand langs. Maar ik heb die lijn nu nodig. Sorry, maar dat gaat niet.
Grmbl. Enfin, afspraak voor donderdag. Ben benieuwd.
Dan: andere locatie, andere Belgacom mensen. Voor een nieuw - professioneel project (waarover later meer) - ook adsl nodig. Maandag heeft Belgacom de telefoon lijn aangesloten, maar adsl kon niet besteld worden wegens niet bekend. Euh? Hoekanda?
Ikke dus naar Belgacom gebeld (ken alle operatoren ondertussen bijna persoonlijk ;-)
Meneer die lijn is nog niet actief. We zijn daar geweest, maar er was niemand, nieuwe afspraak voor volgende week vrijdag. Euh, niet actief? We bellen al met die lijn en kunnen gebeld worden. Hoe kan da?
Euh, geen idee meneer. Er was niemand. Toch wel hoor. Er was iemand en de lijn werkt. Ah, dan zal ik die lijn actief zetten en kan de adsl besteld worden. En hoe kan dit opgelost worden?
Daar kunnen wij niets aan doen meneer (als iemand mij dit nog één keer zegt, word ik helemaal wild.)
Enfin, ik hoop dat het nu in orde komt, maar aan dat monopolie van Belgacom moet heel snel een einde komen, want die mensen knoeien er maar op los en iedereen zit zonder internet, en ze trekken het zich niet aan (en ik die - eerlijk waar - dacht dat Belgacom eigenlijk wel heel goed bezig was, wel het is niet zo. In mijn geval, en ik spreek uit meerdere ervaringen de afgelopen weken, verloopt het enorm chaotisch en slagen ze er niet in een lijn deftig op te leveren.
Als ik dat zo zie, dan zijn we bij Scarlet eigenlijk wel zeer goed bezig, en ik bedoel, zeer goed (maar dat wisten we natuurlijk al wel :-)

Blogje ',','

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja ...

Geert van Marie-Paule ;-)

Anoniem zei

Ik zou Telenet nemen...