dinsdag, april 17, 2007

Zot!

Lezen achter het stuur. Tegen 120 km/h op de E19 ter hoogte van Zemst. Ja jij, bestuurder van de Audi A6 break met nummerplaat VJM224.
Rustig zijn boekske aan het lezen terwijl het verkeer vlot doorraast. En als je dan teken doet dat hij zot is, dan bekijkt hij mij met nen blik van: "Wat kan hier nu toch mis zijn? Ik hou de weg voor mij toch perfect in het oog?"
Yeah right, alsof ze op de E19 om half zeven 's avonds nooit plots op hun rem gaan staan of ze nooit van rijvak verwisselen. Idioot.
En ja, ik doe ook al eens dingen achter het stuur die niet perfect zijn. Ik bel ook (maar heb wel een bluetooth oortje), en ik sms al eens (maar ik kan blind smssen). En ik weet dat dat ook niet mag. Maar mijn aandacht is dan nog altijd veel en veel meer bij de baan dan zo'n kerel die een boekske zit te lezen. En als het dan nog de P of de Ché was, maar neen, het was één of ander serieus boekske. Komaan hé...
Maar alle gekheid op een boekske, het is al gevaarlijk genoeg, zonder dat soort zotte dingen. Gisterenmorgen ook nog binnen in frut gereden door ne kerel die dacht dat dat zeshoekig stopbord niet voor hem was. En effe later ambras met een madam die lustig aan het bellen was, daardoor haar afslag gemist had en dan aan mij vroeg om voor te mogen. Goe bezig allemaal, echt goe bezig...

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

I know the feeling!

Was deze ochtend bijna ge"sandwich"t door één of andere toerist die 't linkervak als 't zijne beschouwde, ondertussen kaart of routebeschrijving of zo aan het lezen was en dit nog niet voldoende vond. Och nee, 2de rijvak was ook 't zijne hé, zonder rekening te houden met de mensen die naar hun werk aan het rijden zijn en rustig op het 2de vak bollen - ja oké, ik ben ook niet de "traagste" of "altijd meest oplettende" chauffeur, maar was aan afrit en let toch wel wat op hé in zo'n druk verkeer - .
Ja, je ziet het al aankomen, meneertje had zin om in 't midden te rijden en deed dit dus ook zonder veel omonthaal: hup, naar rechts zonder richtingaanwijzer (gewoon horizontaal!) en ja, daar reed ik dan... Gelukkig had ik hem al lang in de gaten, én reed er niemand onmiddellijk naast me of....
Als een mens dan op zijnen toeter gaat staan, bekijken ze je van, "mens, heb toch eens beetje geduld! Ik doe toch niks verkeerd!"
Ik ben er heel de voormiddag en zelfs een deel van de namiddag door van de kaart geweest...