zondag, april 22, 2007

De weekends zijn goed bezig...

Het ene zalige weekend na het andere, zo mag dat de hele zomer (en winter en zomer en winter en zomer en winter - en alle tussenseizoenen) duren :-)
Al was niet alles even perfect - de koppeling van Els haar wagen heeft besloten er mee op te houden en wilde niet meer vooruit. Dat ziet er naar uit dat dat kosten worden. Maar ja, een ongeval zou veel erger geweest zijn, dus we gaan niet zagen.
Onze Bram is zaterdagvoormiddag met de Chiro op zwerfafvaltocht gegaan. Ongelooflijk hoeveel afval die mannen bijeen gevonden hebben. Of met andere woorden: ongelooflijk en schandalig hoeveel mensen weg gooien. Is dat nu echt zo moeilijk om die afval bij te houden tot een vuilbak? Ik snap het echt niet. Maar het is de trieste waarheid, wat je allemaal ziet liggen?
Maar onze Bram niet. En hij kreeg er nog een beloning voor. Er werden wat prijzen verloot tussen de helpers. En wie won de hoofdprijs denk je? Onze Bram. Jawel, die kleine kerel. Ne cheque van Vlaanderen Vakantieland van €125. Nie slecht hé. Die gaan we goed gebruiken.
En namiddag moest hij gaan knutselen voor de catechese. En ik mocht rond crossen om hem - en zijn collega chiro mannen - rond te voeren. Want Els was naar de opendeurdag in haar school. (waar ze dus bijna niet geraakt is met haar auto, bijna daar in panne gevallen, opgehaald door een vriendin, en hare wagen hebben we moeten laten ophalen door de garage). Waardoor ik de sleutel nog naar de garage moest doen. En ik dus zaterdag heel wat kilometertjes gereden heb. Want ook nog eens heel wat boodschappen gaan doen. Kadootjes voor communie, en nog ne boel andere dingen. Was blij dat ik in mijne zetel kon kruipen.
De zondag weer goed ingezet en nog eens gaan lopen. En het viel goed mee. De Ten Miles die we met een hele bende vandaag zouden gaan lopen, zat er niet in, maar een goed tochtje in de bossen van de Merode deed minstens evenveel deugd. En de wetenschap dat ik niet de enige was die afgehaakt heeft (eigenlijk is er niemand gegaan van zij die gingen ;-) maakt dat ik me iets minder schuldig voel :-)
's Middags gaan eten op de eetdag van de Fanfare en dan richting Herentals, waar Els een klasreunie had. En ondertussen zijn de Bram en ik wat cultureel gaan doen. Erfgoeddag, weet je wel.
Een klokkenmuseum, een bakkerijmuseum (met echt werkende molen) en een lampenmuseum stonden op het programma. Echt wel leuk. Vooral het bakkerijmuseum (alledrie in Geel), was de moeite.
Dan Els terug gaan ophalen en nog naar een feestje in de Limburg. Alwaar ik mijn badminton talenten nog eens probeerde boven te halen, wat resulteerde in één gewonnen en één verloren partijtje resulteerde. Al bij al dus best ok.
En nu zijn we thuis, rustig in de zetel, genietend van een rustige zondagavond. Want de week zal weer druk worden. Maar dat geeft niet. Dat wil zeggen dat het goed gaat :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: