maandag, januari 08, 2007

Je zou precies zeggen dat het autosalon is...

Als je de reclame op de radio hoort en de folderkes ziet die er in de bus vallen. Amai. De oogst van één dag:
  • Citroen: Schitterende salon aanbiedingen. Met de nieuwe 'Visiospace' op kop. Oftewel de C4 Picasso. Alsjeblieft collega. Als beloning krijg je een C4. Woeha.
  • Peugeot: Met zo'n prijzen wil je met niets anders meer rijden. Het toppunt van co-branding: De 107 Key West. De 1007 Elle. De 307 JBL.
  • Volkswagen: Zullen we komaf maken met de vooroordelen? Met de nieuwe CrossPolo, CrossTouran en CrossGolf. Vroem vroem. Maar ik droom nog altijd van zo'n Touareg. Damn, ferme bak. Alleen een beetje heel veel duur. Al is de nieuwe Q7 ook nie slecht. Maar net zo'n beetje heel veel duur :-) En de EOS is ook best mooi, maar ik ben niet zo'n cabrio rijder. Ik ben nen buskesman, zoals de Sharan.
  • Fiat: Salon condities over de hele lijn. Best leuke wagens, maar niet zo mijn ding.
  • Ford: Salon mirakels. Ik moet zeggen: die nieuwe FordFocus Coupé-Cabriolet is zeer mooi. Al gaat mijn voorkeur ook hier uit naar de monovolume. En met name de nieuwe Galaxy. Damn, zo wil ik er wel eentje. Ne full option Ghia. Hmm, nice. Alleen behoorlijk duur: vanaf €28.950. Dat is veel geld.
  • Renault: REUZE condities. Allemaal nogal grijs en sprookjesachtig en veel focus op kleine wagens, maar ook hier: geef mij maar nen Espace. En die prijs valt verdomd goed mee. Zeker in vergelijking met de nieuwe Galaxy: Vanaf €23.495. Lijkt me een verdomd groot verschil. Blijft veel geld natuurlijk en ik ga me er geen kopen. Maar toch.
  • En last but certainly nog least: De Skoda. Eigenlijk geen echte reclame, maar 'D'Ieteren Magazine, Edited by Skoda'. Wij zijn namelijk eigenaar van een Skoda. Ne Fabia. En zeer tevreden van. Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding. Da bakske rijdt zeer vlot, is degelijk en verbruikt maar een goei 4 L (1.9 diesel). Dus zeer goedkoop in onderhoud. Zodat we ons geld in andere dingen kunnen steken dan een auto die alleen maar geld kost en niets opbrengt. En de nieuwe Fabia is op komst. In dit boekje nog geen foto's maar wel al gezien van 't weekend. Ziet er echt goed uit. De Roomster is wat wennen, maar Skoda is goed bezig. Zeg dat ik het gezegd heb. :-)
Dus: voor zij die aan een nieuwe wagen toe zijn, keuze en condities genoeg. Maar je moet vooral veel geld hebben. Wij gaan nog een tijdje met onze eigen wagen doen. Tenzij ik de lotto win. Al denk ik dat ik dan toch gene Touareg ga kopen. Is eigenlijk gewoon veel te groot :-)

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

idd goede acties op dit moment.
we zijn ook aan het kijken naar een nieuwe wagen.
Zij net klaar met een huis te bouwen, heb een vento van '96 met 260.000km. heeft zijn dienst dus bewezen maar wou normaal nog sparen tot eind volgend jaar en dan kijken.
is natuurlijk verleidelijk op dit moment maar aangezien ik nog geen geld schijt zal het er toch niet aan zitten denk ik.
we zijn aan het kijken naar de focus, s-max, octavia, astra, zo iets in de aard. ze hebben bv bij opel modellen op stock waar tss 7 - 10.000eur af gaat. is al de moeite!!! kan ook wel zijn dat ze de prijzen 1500eur naar omhoog zetten en dan zo een vette korting er tegen smijten. mijne pa heeft twee jaar geleden ne nieuwe zafira gekocht en kreeg toen op salon ook 6500 eur korting!! ik zal op het einde van de maand mijn oor eens te horen leggen in brussel maar het zal op de tanden bijten zijn als ik al die mooie bolides daar zie blinken.....