donderdag, januari 18, 2007

It's raining trees, hallelujah...

Allez, ttz. Ik denk dat niet veel mensen hallelujah geroepen hebben bij het zien van de vele vallende bomen, maar het was toch wel echt frappant. Op weg naar huis, bijna om de vijf minuten: er ligt een boom op, er is een vallende boom gesignaleerd. Accidenten, afgesloten tunnels, daken afgewaaid, etc, etc...
Niet zo leuk allemaal, zeker niet voor de slachtoffers. Maar een storm af en toe hoort er bij denk ik hé. Zeker met de klimaatswijzigingen die er aan komen.
Al heeft het vroeger ook al wel gestormd. En zal het zeker nog wel eens stormen.
Ik herinner me nog, dde winter van 1990, mijn jongste zus has Chrysostomos, maar ze moest nog een kostuum hebben. In Lommel hadden ze dat. En wij woonden in Herk-de-Stad. En het stormde. Man het stormde. En ik reed met een Opel Corsa. Maar ja, ikke dus met mijn jongste zusje (hoe zou je zelf zijn :-), naar Lommel, alle gevaren trotserend. Ondertussen de verhalen aanhorend hoe het dak van de vriendinnetjes afgewaaid was. Manouvrerend tussen vrachtwagens die af en toe gevaarlijk uitweken. Trachtend die kleine wagen onder controle te houden.
Maar het is gelukt. We zijn toen veilig thuis geraakt, en we zijn vandaag veilig thuis geraakt. Al waggelde mijn buske af en toe wel vervaarlijk. :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: