zondag, augustus 13, 2006

Vreemd

Vanavond kwam er een vliegtuig nogal laag overgevlogen bij ons. En ja, dat gebeurt heel vaak, want we zitten - afhankelijk van de wind - op een aanvliegroute naar Zaventem (maar dan zonder het lawaai), maar met al die gebeurtenissen in Engeland begin je vliegtuigen soms toch wel anders te bekijken.
Niet dat ik nu schrik heb op te vliegen ineens, dat niet, ik zal evengoed terug in een vliegtuig stappen, want zelfs met die dreigingen zijn vliegtuigen nog altijd de veiligste vervoermiddelen, maar ik zou het toch niet willen meemaken.
Maar gaan ze dit nu kunnen tegenhouden? Ze kunnen niet alle vliegtuigen op deze manier blijven controleren en er zijn nog andere vervoermiddelen dan vliegtuigen waarmee serieus veel slachtoffers zouden kunnen gemaakt worden. Zoals we in het verleden ook al gezien hebben. En ik mag hopen dat dit nooit gebeurt, maar ik vrees dat aanslagen tot de "normale" dingen van het moderne leven zijn gaan behoren. Al moet natuurlijk alles gedaan worden om dit te voorkomen, maar ik vrees dat de manier waarop die machtsgeile en niet al te snuggere Bush bezig is, niet de manier is om een oplossing te vinden.
Hij zal zeggen: ziede wel, ik moet verder doen, maar of dat zo is, dat zal alleen de toekomst uitwijzen. Maar ik ben alvast blij voor één ding. Dat hij niet meer kan herkozen worden (allez, niet dat hij gekozen geweest is, met al die hertelcomedies, maar soit).

Blogje ',','

Geen opmerkingen: