maandag, juni 05, 2006

Als de zon schijnt...

Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt, zong André van Duin zoveel jaar geleden. En verdorie, hij heeft gelijk.
Het was nog niet met volle overtuiging, de wolken konden de zon af en toe nog een klein beetje macht ontnemen, waarbij de temperatuur toch wel een aantal graden zakte, maar als de zon de kans kreeg, was het goed, was het verdomme goed. Mijn verbrande kruin kan er van meespreken :-)
En het was een goed weekend. Mijn ongelooflijk titanenwerk, waar ik zelf wel wat twijfels bij had, is tot een goed einde gebracht. Tachtig dozen Lego (80!) die allemaal onder elkaar in twee grote bakken lagen, zijn als een Feniks verrezen uit hun as en staan nu weer in volle glorie te schitteren in onze living. Oef. Ben blij dat dat gedaan is. Foto's volgen nog, maar fototoestel is effe uitgeleend.
De eerste BBQ van het seizoen is ook al achter de kiezen beland, maar het was op verplaatsing. Mijn nieuwe BBQ is nog niet aangestoken, maar wel in elkaar gestoken. Dus klaar voor gebruik. Als we nu nog eens tijd hebben en het zonneke wil mee, dan is het BBQ tijd, woeha!!!
En zo'n extra dagje weekend is toch wel zalig hoor. Terug gaan lopen (yes!). Nog niet heel lang, maar toch een half uurtje gelopen, en geen pijn. Yep, geen pijn. Ik ben weer vertrokken. En het ging - tegen mijn angst in - zeer goed. Lage hartslag, en bepaalde stukkken zelfs met heel wat versnellingen gelopen, en ook dat ging goed. Hogere hartslag natuurlijk dan, maar dat is vrij normaal nietwaar.
En daarnaast nog eens anderhalf uur gaan fietsen. Naar het boswachtershuis. Een jeugdherberg in Westerlo waar onze Bram binnen twee weken gaat logeren met de school. En we gingen de weg eens oefenen hé. En dat viel goed mee. Hij is nen echte coureur ;-)
En dan ook nog eens beginnen scheren. Buxussen scheren. Onderweg met de fiets zoveel mooi fris geschoren haagjes gezien dat het echt begon te kriebelen. En dus er maar in gevlogen. Het is nog lang niet gedaan, maar heb toch al een heel stukje gedaan. Buxussen zijn heel mooi en we hebben er heel wat van staan, maar het scheren is geen sinecure. Maar ik ben tevreden van het resultaat tot nu toe. Het beste ooit. Maar het duurt wel lang, al dat meten en koorden spannen. Maar ik ben dan ook tevreden van het resultaat. En ondertussen het onkruid dat de laatste weken met al dat slecht weer welig aan het tieren geweest is nog eens onder handen genomen. Ik weet weer wat doen de rest van de week.
En morgen terug werken. Yep, het kan niet blijven duren hé, zo'n lang weekend. Maar het is niet lang meer, en dan is het vakantie. Grote vakantie. Woeha. Ik kijk er echt naar uit. Het zal deugd doen. En we gaan er van genieten!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: