donderdag, mei 04, 2006

Schandalig!!!!

Ze voeren superboetes in voor gewone burgers die te hard rijden. Die de 30 KM regel in de buurt van scholen aan hun laars lappen. En dat is terecht. Ben het er volledig mee eens. De levens van kinderen zijn oneindig veel belangrijker dan effe snel rijden.
Maar, dan moeten de flikken zich daar verdorie ook aan houden! Reed vanochtend (voor ik in een gigantische file terecht kwam waar ik me oneindig heb zitten ergeren, want van 30 Km per uur rijden was daar in de verste verte geen sprake, maar tot daartoe) in Booischot zoals elke ochtend voorbij de school. Zoals elke ochtend vertraag ik daar mooi tot 30 km per uur en stop ik als er kinderen of ouders het zebrapad willen oversteken.
Maar vandaag reed ik dus achter een combi van de politie. En denk je dat die vertraagde? No fucking way. Die reed gewoon tegen dik 50 voorbij de school. En denk je dat die stopte voor de overstekende voetgangers. Men oor ook. Niet dus. Die reed gewoon door.
Maar was er sprake van sirenes, zwaailichten of een dringende zaak? Vergeet het maar. Die mannen hadden geen haast. Maar ook geen zin om zich aan de regels te houden. Ja, de mannen met nummerplaat SIT 089, die vonden het niet nodig om zich te gedragen.
En nu staat daar bijna elke ochtend een boos kijkende agent iedereen in het oog te houden. En als je een beetje snel voorbij het 30 km bord rijdt, dan doet hij je stoppen. Maar voor die heren is dat precies niet nodig.
Vind dat beneden alle peil. Eerlijk waar. Zij moeten het voorbeeld geven, niet de regels aan hun laars lappen.
Maar ja, dat is naief zeker?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: