maandag, april 10, 2006

Goed Gevoel - Yeah right

Hoe durven ze hun boekje zo noemen! Heb in Oostenrijk tijdens een rustig moment effe gebladerd in dat boekje dat daar lag en ik moet zeggen dat ik verschoot. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dat boekje lezen daar een goed gevoel bij krijgen. Ze zeggen dat ze gericht zijn op het mensen zich goed laten voelen, maar als je dat boekje leest, word je depressief.
Je kan geen 2 bladzijden omslaan of er staat een advertentie voor slankmakers, voor afvalmiddelen, voor al dat soort brol waardoor je de ideale lijn bekomt. Wel, dat is toch niet echt bevorderlijk voor het zelfbeeld van de mens.
Er stond een artikel in over hoe het innerlijk veel belangrijker is dan het uiterlijk en hoe je je niets moet aantrekken van al die schoonheidsidealen, maar tegelijkertijd staan er op 10 bladeren evenveel van dat soort advertenties.
Nu, begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag de ideale lijn hebben (en ben er niet zo ver van af, ahum, ahum ;-), maar ne mens wordt zo overstelpt met het idee dat hij of zij veel te dik is, dat je toch niet anders kan dan je slecht gaan voelen, omdat je niet voldoet aan al die perfecte maten die daar staan.
Gelukkig zij die geen last hebben van lijncomplexen of die niet te dik zijn, maar het feit is dat er meer mensen niet de perfecte lijn hebben dan wel. En ja, ik ben ook wel wat jaloers op zij die een perfecte lijn hebben, en ja, iedereen ziet dat wel graag, maar ze moeten niet overdrijven hé.
Er stonden minstens 30 advertenties voor slankmakers in dat boekje, en dat is toch echt wel overdreven, niet?
Geef me dan maar de glitter & glamour boekjes die ik in grote getalen verslonden heb in de wachtkamer van dockter Niederreiter in het mooie en zonovergoten Eggenstal in Pitztal. Maar daarover later meer. :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: