donderdag, december 01, 2005

No, it was not too 'Cold' to 'play' tonight.

Allez, last night, om juist te zijn. Speelde Coldplay in het Sportpaleis in Antwerpen. De pannen van het dak. Gelukkig niet letterlijk.
Na eerst een lekkere steengrill in 'Filet d'Anvers' en een ritje met de bus naar de ingang, togen we naar binnen.
Het voorprogramma was net begonnen en kon me niet echt impressioneren. Goldfrapp was niet slecht, dat niet, maar het is niet mijn ding.
Neen, het wachten was op Chris Martin en company, die omstreeks half negen plots de zaal in lichterlaaie zette. De sfeer zat er direct goed in en het bleef dikke ambiance. Halfweg viel het imho een beetje stil, maar niet voor lang gelukkig. De grote hits passeerden de revue, samen met nieuw en - voor mij - iets minder bekend werk. Maar het was goed.
En ze hadden er duidelijk zin in. Zoveel was zeker. En de Chris (sinds zijn relatie met Gwyneth Palthrow ben ik daar kind aan huis ;-) deed verdomd veel moeite om nederlands te praten. Eigenlijk heeft hij meer nederlands gesproken dan Anouk twee weken geleden ;-)
De muziek was goed, de show was goed, de liedjes waren goed en de ambiance was er. Eén minpuntje misschien: voor mij had het nog wat langer mogen duren. Maar dat is altijd zo zeker als het goed is.
De Chris die plots aan de andere kant van de zaal opdook tijdens 'In my place' in de bisnummers was ook wel leuk.
En het feit dat onze auto op een parking stond die op het eerste gezicht ver was, maar die bij nader inzien - wegens een achteruitgang langs een weg waar geen kat reed, een leuk alternatief tov de file die aan de voorkant stond - de perfecte parking was. De volgende keer sta ik daar nog.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: