donderdag, december 29, 2005

Goede voornemens 2006

Door het lezen van de blog van vriend Dipfico de onstuitbare drang gevoeld om ook een paar goede voornemens op papier te zetten. Al zijn die meestal niet meer dan dat: voornemens. Iets waar de weg naar de hel mee geplaveid schijnt te zijn. Maar net zoals Dipfico (vind zijn motto trouwens schitterend!) ga ik proberen er toch een paar van waar te maken.
Here goes:
  • stoppen met roken moet ik niet, maar een paar kilootjes minder zou niet slecht zijn. Ik voel het als ik ga lopen, er zou toch wel een kilo of tien af mogen. Gaat het mij in 2006 lukken? Ik ga het in elk geval proberen.
  • blijven lopen. Zeker en vast. Het doet me deugd, is goed voor mijnen tikker, en samen met bovenstaande gaat dat de algehele conditie zeker ten goede komen.
  • genieten, genieten, genieten, en nog eens genieten. Van alles. Van mijn gezin, van mijn vrienden, van mijn werk (jaja zelfs, zie ook hierna), van muziek, van lezen, van schrijven (zie ook hierna), van sporten (lopen, snowboarden), vakantie, reizen, eigenlijk: van alles waar er van te genieten valt. Want het leven is al zo kort, als we niet genieten, zijn we onze tijd hier dan niet aan het verdoen? En genieten is niet hetzelfde als niets doen. Maar deugd vinden in alles wat je doet, zou dat niet leuk zijn?
  • Mijn werk. Da's een goeie. Maar geen gemakkelijke. Het is vanalles geweest in 2005 en voor 2006 staan er (hoe kan het ook anders) weer een hele hoop veranderingen voor de deur. Maar ik ga er het beste van proberen te maken. Erover zagen helpt niet. Dat lost niets op (al lucht het soms wel op ;-). Maar ik ga proberen er het beste van te maken en dat kan heel ruim geinterpreteerd worden: Anyplace, anywhere, anytime, anyhow, any...
  • Minder werken. Misschien contradictorisch, maar toch. Er zijn grenzen aan te veel werken. Da's voor niets goed en op den duur zie je niet meer helder. En da's zeker voor niets goed. Want meer werken wil zeker niet zeggen meer verdienen. Integendeel blijkbaar... Met andere woorden: de juiste balans zoeken tussen werk en privé. Een uitdaging...
  • Schrijven. Nog zo een uitdaging. Ik ga echt proberen om in 2006 een derde boek af en uitgegeven te krijgen. Of het mij gaat lukken? Dat zal ik u vertellen bij de resultaten en voornemens voor 2007. Maar ik ga het in elk geval proberen.
  • Vakanties. Voor zij die het nog niet mochten weten, wij gaan ongelooflijk graag op vakantie en bij elke gelegenheid zijn we dan ook weg. En zoals het er nu naar uitziet, zal dat in 2006 niet anders zijn. Integendeel. Het zal misschien nog erger worden dan het ooit geweest is. Maar mij hoor je niet klagen hoor :-)
  • Tijd maken. Voor de belangrijke dingen in het leven. Voor familie, vrienden, hobbies, muziek, vakanties, reizen, whatever. En niet zeuren over pietluttigheden.

Is dat allemaal haalbaar? Ik weet het niet. Ik wil het wel proberen, maar ik weet nu al ik dat ik toch ga blijven zagen en zeuren ;-). Maar in grond ben ik wel een optimist. Altijd geweest. Dus al zaag ik soms, ik blijf wel altijd in het goede geloven. Misschien is dat soms een beetje naief en misschien word ik daardoor door mensen in 't zak gezet. Maar ja, dat mogen ze één keer doen en de volgende keer krijgen ze het deksel op hun neus. Nietwaar :-)

En voor de rest: voor elk van jullie het aller, allerbeste voor een gezond, voorspoedig, gelukkig, liefdevol, uitdagend, plezant, opwindend, sportief, muzikaal, literair, professioneel en privé ongelooflijk geweldig 2006!

And keep on smiling, whatever happens, keep on smiling!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: