donderdag, november 24, 2005

Jingle bells, jingle bells

Het is weer begonnen. Dansende kerstmannen, flikkerende lichtjes, kerstmannen die tegen de muur opkruipen en rendieren die op volle snelheid, badend in licht, door de voortuin razen.
En het is verdorie nog geen sinterklaas. Ik denk dat ik er elk jaar op terug kom, maar het stoort mij elk jaar opnieuw.
Elk jaar opnieuw begint de kerstversiering (en niet de kerstsfeer) vroeger en ik snap dat niet. Ja, de commercie zit daar achter, en dat snap ik ergens wel, maar de mensen kunnen toch niet door een paar flikkerende onnozele dingen in de kerstsfeer komen. Allez, ik in elk geval toch niet. Dus voor mij hoeft het niet.
Laat de goede sint eerst maar langskomen bij alle brave kinderen en dan mag de kerstman zijn intrede maken. Niet eerder.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: